Shakespeare actualizat


A fi sau a nu fi?”. Eu nu cred că aceasta este cu adevărat Întrebarea!

 Cred că mai mult decât faptul că EŞTI, că exişti, contează CINE EŞTI, ceea ce vrei să fii. Faptul că „suntem” nu ne încununează automat cu laurii virtuţii.

 Mi-e teamă că mulţi dintre oameni uită să depăşească momentul în care realizează că există şi să parcurgă drumul lung al devenirii.

 Şi ne mai întrebăm de ce nu ne mai întâlnim cu împlinirea, de ce satisfacţia renunţă la a se mai naşte în noi?

 Mirarea este mare în inima omului care nu cunoaşte un răspuns, sau mai mult: adevărul.

 Căile vieţii se încurcă, se înnoadă, se pierd unele în altele, se ascund şi se arata după bunul plac, iar cele corecte devin greu de urmat chiar şi pentru cei care văd, mai ales pentru cei care au ochii minţii orbi. Simplul devine complicat şi nu într-un sens filosofic, ci ca un început al coşmarului.

 Toţi suntem orbi la un moment dat şi toţi ne putem aduce aminte cât de confuz este sentimentul de a şti că adevărata cale este chiar în faţa ochilor noştri, dar este o cale pe care nu putem păşi crezând că solidul se va transforma în abis. Cât de cumplită este frica, îndoiala, necredinţa! Toate acestea ne pot transforma din fiinţe vii în simple statui.

 Deci, contează mult dacă suntem, dar contează şi mai mult ce suntem şi dacă prin ceea ce suntem putem să-i ajutăm şi pe alţii să FIE!

***

 Urmăriţi un video pe care-l consider un motiv de meditaţie pentru fiecare dintre noi! Totul depinde de alegerile făcute la momentul potrivit! Ele vor uimi întotdeauna!

Ascultaţi vă rog o melodie care se număra printre preferatele mele! 🙂

27 de gânduri despre “Shakespeare actualizat

  1. Bună dimineaţa, Gabi! Ca întotdeauna, îndemnurile pe care ni le trimiţi prin articolele de pe blog sunt mai mult decât lăudabile. Mulţumesc:)

    Mie, Shakespeare nu prea mi-a plăcut. Nu îi neg valoare şi nici influenţa peste secole, dar nu îl simt aproape. Acest exist are pentru mine o nuanţă clară, mai degrabă similară filosofiei lui Socrate şi Platon. Exişti atunci când eşti mereu stăpân pe tine, atunci când ştii cine şi cum eşti, atunci când îţi asumi ce vrei sa fii, atunci când îţi menţii valorile indiferent de asalturile societăţii. Exişti când înţelegi ce e mântuirea, exişti când crezi şi iubeşti sincer, din toată fiinţa.

    Am trecut şi eu prin perioada de care povesteşti tu…când totul e neclar, când nu ai curaj să schimbi ceva, deşi simţi că e obligatoriu. Prin perioada în care nu mai ştii cine eşti şi din toate direcţiile ţi se spune că eşti un nimeni. Am pierdut atunci totul, dar nu credinţa şi prin ea nu am renunţat la principiile mele. Şi au venit clipele când am găsit forţa să ies din nou la lumină.

    Fiecare dintre noi trebuie să găsească timpul necesar să îşi asculte inima, să o lase să îi/ne vorbească.

    Mulțam și pentru videoclipuri. Sunt foarte interesante.
    O zi cât mai frumoasă!

  2. Câte odată este nevoie de cineva care să ne arate drumul. De aceea, vă respect eu pe voi cele care încercați să -i călăuziți și pe alții pe acest drum.

    Numai că fiecare are drumul său atunci când vine timpul.

  3. Cred eu ca mai important decat simplu fapt ca existi si mai important decat ceea ce ai devenit, este sa demonstrezi prin fapte aceste lucruri– functiile, chiar nu sunt atat de importante pentru ceilalti si nici pe tine nu te ajuta prea mult ( nu o lua te rog frumos personal ) , daca nu demonstrezi mai intai, ca indeplinesti statutul de OM.
    versurile unui cantec popular spun: ” A fii OM, e lucru mare, a fii domn e o-ntamplare ” …

  4. http://sfantamarina.blogspot.com/2010/08/fizica-cuantica-si-energiile-necreate-2.html

    Faptele Apostolilor 1&:23-31

    23
    Căci, pe când străbăteam cetatea voastră şi mă uitam de aproape la lucrurile la care vă închinaţi voi, am descoperit chiar şi un altar pe care este scris: „Unui Dumnezeu necunoscut!” Ei bine, ceea ce voi cinstiţi fără să cunoaşteţi, aceea vă vestesc eu.
    24
    Dumnezeu, care a făcut lumea şi tot ce este în ea, este Domnul cerului şi al pământului şi nu locuieşte în temple făcute de mâini.
    25
    El nu este slujit de mâini omeneşti, ca şi când ar avea trebuinţă de ceva, El, care dă tuturor viaţa, suflarea şi toate lucrurile.
    26
    El a făcut ca toţi oamenii, ieşiţi dintr-unul singur, să locuiască pe toată faţa pământului; le-a aşezat anumite vremuri şi a pus anumite hotare locuinţei lor,
    27
    ca ei să caute pe Dumnezeu şi să se silească să-L găsească bâjbâind, măcar că nu este departe de fiecare din noi.
    28
    Căci în El avem viaţa, mişcarea şi fiinţa, după cum au zis şi unii din poeţii voştri: „Suntem din neamul Lui…”
    29
    Astfel, dar, fiindcă suntem de neam din Dumnezeu, nu trebuie să credem că Dumnezeirea este asemenea aurului sau argintului sau pietrei cioplite cu meşteşugirea şi iscusinţa omului.
    30
    Dumnezeu nu ţine seama de vremurile de neştiinţă şi porunceşte acum tuturor oamenilor de pretutindeni să se pocăiască;
    31
    pentru că a rânduit o zi în care va judeca lumea după dreptate, prin Omul pe care L-a rânduit pentru aceasta şi despre care a dat tuturor oamenilor o dovadă netăgăduită, prin faptul că L-a înviat din morţi…”

  5. Bine te-am regasit! Am sosit, a fost mai mult decat excelent si va mai fi, ca e o vara perfecta, cu soare si cer senin. Ma bucur sa te revad si mai povestim, ca abia am despachetat cateva…poze! 😉
    Interesanta tema, asa cum ne-ai obisnuit! 🙂

Lasă un răspuns

