Chipul nopţii

Cerul dramatic, îmbibat într-un violet- albăstrui răpitor, razele tragice ale apusului care se-nmoaie în văzduhul verii şi stelele care trag la o parte cortina serii, toate mă fac să iubesc.

 Sunt stropită de cerneala stilourilor cu care scriu ziua lângă noapte îngerii acum adormiţi. În joacă desenez cercuri de culoarea safirului în amurgul care uşor-uşor se stinge şi apoi alint cu un deget al minţii lacul limpede al nopţii care scaldă lumea în adâncimile lui. Norii sunt conturaţi de lănţişoarele de argint ale visurilor, şi văd cum Pământul se ascunde în sinea sa, printre sclipiri care nu dor, la fel cum o domniţă îşi ascunde condurii sub crinolină.

 Înaltul urcă şi coboară, fiind un regizor universal al spectacolului nocturn. Un joc de lumini este în plină desfăşurare şi cu cât zorii zilei se apropie mai mult, cu atât strălucirea stelelor este mai vagă.

 Se joacă umbrele copacilor în privirea lunii şi siluetele în care se ascunde viaţa ies la plimbare. Feericul se împleteşte cu forfota, dar totuşi, pacea domină. Mii de licurici îşi activează vederea scotopică, pentru a nu se rătăci în cazul vreunei defecţiuni la „faruri”…

 Eu mă retrag în vis, dar atunci când mi se oferă motiv să nu adorm, mă adăpostesc într-un loc pe care-l fac numai al meu, iau şevaletul inimii pe care pot să-mi pictez sentimentele şi transform evidentul într-un peisaj în care vibrează multă culoare.

 În negrul nopţii se ascunde atâta sălbăticie; deşi totul pare că stă nemişcat, totul se mişcă… Însăşi noaptea aleargă pentru a ajunge ziua.

32 de gânduri despre “Chipul nopţii

  1. Mi-a placut mult :” iau şevaletul inimii pe care pot să-mi pictez sentimentele şi transform evidentul într-un peisaj în care vibrează multă culoare.” 🙂
    Nopate buna!

  2. Pingback: Mansarda « Ilarie
  3. Bună, Gabi! Felul în care scrii e atât de frumos, la fel ca misterul și strălucirea nopții 🙂

    Există în acest dulism în care ne ducem viețile, concepția potrivit căreia noaptea strânge cumulativ diferite calități negative…este asociate întunericului și răului, așa cum soarele este opus furtunilor și norilor….

    Eu însă iubesc minunăția nopții, iar furtunile sunt cele care ma încarca energetic 🙂

    Una dintre cele mai frumoase melodii ale Spaniei:

  4. Wow… textul e nemaipomenit, iar melodia… 😉 …e de basm…
    Am gasit pe un site si traducerea versurilor:

    Te iubesc, te iubesc si mi-e atat de dor de tine.

    Ai disparut fara urma si sper ca voi rezista,
    Dar lacrimile imi aduc aminte de tine.
    Asa sunt eu si nu vreau sa renunt.
    Fara tine sunt neajutorat…

    Cand m-am uitat in ochii tai
    Am vazut o durere stinsa.
    Sufereai pentru ca stiai… ca pleci?
    Prefer sa pleci fara sa te gandesti la mine,
    Ca sa te urasc mai usor…

    Te iubesc, te iubesc…
    Nu am cum sa uit
    Numele tau…
    Si parfumul trupului tau…
    Mi-e dor de tine!
    Mi-e atat de dor!
    Desi m-ai parasit fara un cuvant.

    Esti tu?
    Iti aud vocea,
    Dar ma-nchid fara speranta.
    Asa sunt eu,
    Pretind ca sunt puternic,
    Dar in fata ta ma comport ca un las.
    Cand iti aud vocea
    Plang la nesfarsit…

    Imi amintesc de tine
    Cand vantul ne mangaia
    In fata casei tale.
    Acolo ne-am sarutat prima data.

    Te iubesc, te iubesc…
    Nu am cum sa uit numele tau…
    Si parfumul trupului tau…
    Mi-e dor de tine!
    Mi-e atat de dor!

    M-ai parasit si te-am urat pentru asta.
    Te urasc ca m-ai facut sa sufar.
    Vreau sa-ti traiesti viata si sa-ti gasesti perechea.
    Fericirea ta nu depinde de mine.
    Nici atunci, nici acum! Niciodata!
    Sa ma uiti!
    Eu nu am existat niciodata!
    Ramai cu bine…

    Oricum, sunt convinsa ca in koreana suna mai bine! 🙂

  5. ” În negrul nopţii se ascunde atâta sălbăticie; deşi totul pare că stă nemişcat, totul se mişcă… Însăşi noaptea aleargă pentru a ajunge ziua.”

    Negrul acela al nopţii este târâmul viselor, totodată. Şi, uneori, graba cu care noaptea se duce către ziuă ne face să regretăm lumea onirică.
    Mi-a plăcut ideea de final, este o imagine puternică.

  6. Foarte foarte frumoase sunt gandurile tale, Gabriela 🙂

    ” Eu mă retrag în vis, dar atunci când mi se oferă motiv să nu adorm, mă adăpostesc într-un loc pe care-l fac numai al meu, iau şevaletul inimii pe care pot să-mi pictez sentimentele şi transform evidentul într-un peisaj în care vibrează multă culoare.” – ma regasesc in aceste ganduri si eu inainte de a adormi obisnuiesc sa-mi analizez faptele, sentimentele si trairile de peste zi si sa le atribui diferite culori pentru fiecare… uneori panza de pe sevaletul inimi ma incanta, alteori doar partial; uneori este viu colorata, alteori doar alb si negru. Insa ma las in grija celui mai bun sfetnic, noaptea, ca apoi, a doua zi s-o iau de la capat, cu mintea si sufletul limpede, ca zorii zilei. 🙂

    O noapte linistita iti doresc Gabriela ! 🙂

  7. Chipul noptii, expresia lipsei de lumina ! Si totusi, intunerecul niciodata nu a biruit lumina !
    Norii ? O cortina a cerului de dupa care, in fiecare clipa stau gata sa irumpa razele aurii si stralucitoare ale soarelui. Oare nu-i adevarat poemul:
    „Nu norul este vesnic,
    Ci soarele-i acel
    Ce-nvinge si ramane
    Stapan in urma, el !”

    Sau cum spunea altadata dreptul Iov tocmai din cuptorul de foc al suferintelor umane:

    „Acum, nu vedem soarele care straluceste din dosul unui nor; dar va trece un vant si-l va curati…”

  8. minunat Gabi! Ma uimesti in fiecare zi mai mult!
    Esti talentata, iar textul de fata confirma spusele mele!

    PS – iubesc misterul noptii, poate de-aia imi si plac plimbarile lungi prin parcuri, seara tarziu! Daca e senin afara e si mai bine! Ca-mi place sa numar stelele!

  9. Când nu pot adormi, îmi ”pun” un film în spatele pleoapelor. E de ajuns să mă fixez pe o anumită imagine și s-o las să se deruleze după voia ei. De-aș putea fixa vreodată în cuvinte ce ”văd” eu atunci, ar fi minunat. Din păcate, tot ”filmul” ăsta se dizovă apoi în vis și, în cele din urmă, în somn, iar a doua zi nu-mi mai amintesc nimic, decât senzația din acele momente.

Lasă un răspuns

