Scrisoare iernii

Iarnă, nu ştiu cum de te-ai pogorât cu atâta frig şi frumuseţe peste lumea noastră goală, îmbrăcând-o-n puritate şi omăt, însă ar fi frumos dacă m-ai ajuta să cred în continuare că deşi nu te plac şi nu mă placi, totuşi, dorinţele mele se împlinesc în timpul în care eşti printre oameni.

Nu-mi doresc bogăţii, dar îmi doresc ca bunătatea mea să cadă ca fulgi de zăpadă în sufletele celor pe care îi cunosc.

Nu-mi doresc faimă, dar îmi doresc să fiu iubită sincer de oamenii care au trecut prin sufletul meu şi care au şi rămas acolo.

Nu-mi doresc căldură din partea ta, dar aş dori ca dintre ţurţurii grei şi transparenţi să pot zâmbi cald tuturor.

Îmi doresc să fiu un copil care zburdă prin zăpada ta, dar te rog, iarnă cu lungă trenă de îngheţ, să nu răceşti şi dragostea.

Tu ştii că îmi este greu să le spun acum tuturor exact ceea ce simt, pentru că nu toţi sunt în preajma mea, dar aminteşte-le tu că îi iubesc, lăsând o rază caldă să străpungă norii tăi cei albi care mumifica în frig cerul, ajungând în inimi…

Şi iarnă, când vei pleca, nu-mi cere să-ţi plătesc tribut pentru tot ceea ce ţi-am cerut, ci lasă totul să fie un cadou pe care mi l-ai dăruit atunci când mâinile tale pluteau în văzduh, mângâind tot ceea ce îţi place şi vrei să iei cu tine, lăsând în urma ta o lume dezgolită, secată de frumuseţi de albul fără pată. Aşa ai ştii că pentru prima dată ai dăruit ceva fără să ceri nimic în schimb.

Şi, dragă iarnă, nu ştiu când îţi voi mai scrie, dar ca să fiu sigură că nu uit, îţi urez de pe acum ” Sărbători fericite!” şi aminteşte-ţi să transmiţi acest salut omenesc pe care nu ştiu dacă îl înţelegi, mai departe.

În final, vreau să-ţi mulţumesc pentru faptul datorită zăpezii, luminile din jur sclipesc mai vesel, dar mai mult, vreau să-ţi mulţumesc pentru faptul aduci oamenii împreună se încălzească, punându-şi sufletele să-şi ardă afecţiunea, acum când gerul este leagănul pământului!

51 de gânduri despre “Scrisoare iernii

  1. Bine ai revenit, Gabi!
    Felicitari pt scrisoare….este superba

    Eu ador iarna si zapada….ma face sa fiu mai bun si mai increzator in viata si in viitor 🙂

  2. TRANŞEE DE NOPŢI
    de Marian Nicolescu

    Iar înfig izvorul sec, privind în grindă,
    Iar dansez în valsul cailor de ceară
    Ca un basm pe cetini, susurînd colindă…
    Troienind balada-n viscolul de seară.

    Scutur struna vie pe-un amor ascetic
    Tropăind în colbul rupt din nor celest,
    Putregai de piatră scurmând vals poetic
    Într-o grea psaltire, într- un nou pretest:

    Că voi fi icoană-n crez de erezie,
    În viscolul fricii din predica popii
    Glas molcom, iudeic, vers de poezie
    Mă sărută rece pe marginea gropii.

    Îmi afum suflarea în veriga vetrei
    Să le smulg otrava, nouri goi şi copţi,
    Eu, ce calc asfaltul pe izvorul pietrei,
    Sunt ostaşul fricii-n tranşee de nopţi.

    • Iti multumesc pentru poezia daruita si-ti raspund cu o alta care mi-a placut:

      CRĂCIUNUL E IISUS

      de Marian Nicolescu

      Argintul frâielor de viscol brun
      Mai galopează pârtii de ninsori
      Cu reni stelari zburând de sărbători
      Cu-o sanie uşoară, ducând pe MOŞ CRĂCIUN.

      În seri de MAGI – sclipiri de violet –
      Ieslea de Aur – Tron de Prunc Măreţ –
      E plină Sfânta Noapte de daruri fără preţ,
      De inimi sacadate bătând în Triolet.

      Iar visul ne-ncearcă – tot farmec de vis –
      Şi omul mai soarbe din gândul cel bun
      Pocalul de aur din nopţi de CRĂCIUN
      Îmbie glas de înger şoptit din PARADIS.

      Tot farmecul luminii cade-n argint de sus
      Şi PRUNCUL printre paie, e DOMNUL CEL FRUMOS,
      E OMUL, ÎMPĂRATUL, PĂSTORUL SFÂNT – HRISTOS –
      E DUHUL, DUMNEZEUL – CRĂCIUNUL E IISUS.

  3. I-as cere frumoasei ierni sa aiba bunatatea sa poposeasca cat mai putin printre noi, sa fie blanda si ingaduitoare, sa nu ne inghete cu suflarea-i aspra.

    O admiratoare ferventa a primaverii. 🙂

    • Totul este frumos cat straluceste in lumina lunii, a soarelui, ca si secvente feerice de basm, dar cand mirajul dispare, ramane inghetul, umezeala…
      Sa vina vara, anotimpul meu preferat! 🙂
      Eeee acum stim ca nu este lasata de primavara. 😆

    • Nu am uitat, dar si blogul mi l-am parasit pentru putin timp, deoarece trebuie sa-i dau cezarului- scoala ce i se cuvine. 🙂
      Nu am atitudinea studiata de diva mereu asteptata…
      Iarta-ma, te rog, pentru intarzierea vizitei si raspunsului meu! 🙂
      Mi-ai facut o bucurie cu acel articol. 😀
      ESTI UN ADEVARAT CAUTATOR DE PERLE!

      • Gabriela,

        Am vazut, ca m-am grabit
        Vai…, cum scuze sa iti prezint!

        Dar ti-am citit raspuns abil
        Si de cozeur-model, deplin
        Ce-mi aminteste, cu placere
        Ca-n Tara, mai sunt CARACTERE.
        Madi si Onu

      • Gabriela,

        Acum observ, ca m-am grabit
        Dar scuze, cum sa iti prezint?

        Te cred pentru raspuns abil
        Si de cozeur-model, deplin
        Ce-mi amintesc, plin de placere
        Ca-n Tara, mai sunt CARACTERE!

        Madi si Onu

  4. Frumoasă-i iarnă, iar în rândurile tale o îmbraci în magie. Mie mi-e mai aproape de suflet toamna. 🙂 O găsesc mult mai romantică… fără să-mi îngheţe mâinile şi nasul. 😀

  5. Toată lumea scrie Moşului… dar tu ai vrut să arăţi că eşti deosebită… şi eşti! Ai scris o listă cu dorinţe sufleteşti dincolo de ce ar putea încăpea în sacul unui moş gârbovit şi unori prea materialist 😀 Sunt sigur că iarna îţi va aduce iubire, linişte, bunătate şi tot ce îţi doreşti! Crăciun fericit!

  6. frumoasa scrisoare, doamna iarna ar trebui sa fie impresionata 🙂
    mi-a placut in special asta „îmi doresc ca bunătatea mea să cadă ca fulgi de zăpadă în sufletele celor pe care îi cunosc.”- foarte frumos. si pinguinii imi plac 🙂

    • Este intr-adevar o dorinta a sufletului meu:
      “îmi doresc ca bunătatea mea să cadă ca fulgi de zăpadă în sufletele celor pe care îi cunosc.”
      Dragii de pinguini cred ca doresc sa nu mai fie atata ninsoare. 😛

  7. Aven sase luni de iarna cu zapada asigurata in Edmonton.I-mi place sa hibernez cind am timp si sa stau pe ordinator 12 ore pe zi.Ma incalzesc cu gindul caci voi pleca in viitor in alte locuri ca sa am mai mult timp sa observ
    natura.Iarna este frumoasa cind o privesti din casa sau la televizor.Frigurile -35 grade si intunecat din cauza norilor pe o perioada de 4 luni de zile ma face sa iubesc viata economica cu bani frumosi in Canada.Internetul salveaza multi iubitori de alte meleaguri unde doresc sa fie.In viata nu poti detine tot ce doresti caci ar fi un vis si nu realitate.I-mi amintesc de iarna din Romania si i-mi aduc aninte caci ieram ferici din cauza soarelui stralucitor.Din pacate aici aven citeva zile cu soare si noaptea soseste la ora 4:30 Pm.
    Sarbatori ferici si un an nou cu realizari dorite.

  8. Multumesc frumos!
    Ascultand piesa am remarcat un comentariu care m-a induiosat:
    „am avut placerea si onoarea de a canta cu acest simbol al muzicii romanesti in Iasi la un concert si sincer canta plangand. Este ceva ce nu poti explica in cuvinte, ci trebuie simtit prin muzica si versurile sale!!!Sa-i dea Dumnezeu multi ani si de acum incolo pentru a le putea arata si copiilor nostri ca de fapt asta se numeste…MUZICA” 🙂

Lasă un răspuns

