Daca am fi nemuritori…

Daca am fi nemuritori

poate am spune mai repede „iartama!„, avand lucruri mai bune de facut decat sa ne tachinam,

poate nu ne-ar mai pasa atat de mult de criticile celorlalti, avand certitudinea ca avem timp destul sa intalnim si pareri mai bune,

poate am schimba mai multe in noi,

poate am sta mai mult privind in sufletul nostru si in inimile celor din jur,

poate nu ne-am mai grabi atat de mult sa tragem concluzii,

poate n-am mai alerga atat dupa bani,

poate nu ar mai exista boli si pastile pe care sa le luam, daca oricum nu am experimenta moartea,

poate nu am mai pleca atat de des de langa cei dragi, lasand sa mai astepte celelalte scopuri pentru care traim,

poate nu ne-am mai lua ramas bun atat de intristati,

poate nu ne-am mai grabi atat de mult sa ne gasim jumatatea,

poate nu am mai plange atat de mult,

poate nu am mai cauta atat de mult lucruri pe care poate nu le vom gasi niciodata,

poate nu am mai astepta sa primim, ci am darui noi primii,

poate ne-am pune persoana noastra pe locul doi intotdeauna, pentru a simti intai bucuria celor din jur care ar fi si bucuria  noastra,

poate am sta mai mult timp in acelasi loc,

poate nu am mai avea alarme la telefon si am visa mai mult,

poate nu ne-am mai face atatea griji,

poate am comunica mai mult,

poate am petrece mai mult impreuna,

poate ar fi timp destul pentru a gasi iubirea adevarata si unii nu ar mai trai aventuri: pseudoiubiri,

poate unii nu s-ar mai calca in picioare pentru interesele personale, stiind ca toti vom avea o sansa la reusita,

poate nu ar mai exista clasamente si ierarhii, pentru ca toti am avea la un moment dat succes,

poate am vrea sa privim mai mult in ochii celuilalt,

poate am lua pauze mai dese si mai lungi,

poate am avea mai mult timp pentru adevaratele valori si nu am mai face un scop din cultivarea instinctului de supravietuire,

poate nu ar mai exista persoane care sa nege existenta unei vieti vesnice pentru ca toti ar trai-o,

dar cel mai trist: poate nu am cunoaste vesnicia promisa de El…

Poate… poate ar exista ori mai multi, ori mai putini „poate”…

 

 

Dar pentru ca nu suntem nemuritori pe acest Pamant, trebuie sa fim OAMENI in aceasta viata scurta si pregatiti pentru viata in care desi vom fi nemuritori, nu va exista nici un „poate”. Totul va fi „Da” si „Amin”!

 

 

 

 

33 de gânduri despre “Daca am fi nemuritori…

  1. Este adevarat daca am fi nemuritori omenirea va avea un alt scop in viata,caci moartea ne pune in aceasta ipocrezie frenetica:Dorinta extrema.De altfel dorinta face parte din otravile emotionale si te distruge in timp, fizic si mental.Proverbul Romanesc tot cei mult stica si trebuie o armonie echilibrata in viata de toate zilele ca sa poti sa echilibrezi sistemul mental si nervos.Valorile de azi nu ajuta pe nimeni sa traiasca fericit caci Marketingul este in mina unor bogati miliardari dusmani de moarte pentru toata omenirea.Pe timpurile vechi acesti calai cucereau lumea intreaga ca sa o puna la pamint ca slugi sa moara. Acum iti da carti de credite si fac publicitati sa cumperi produsele sale ca sa te omoare economic si sa te controleze ca un produs.Daca vom fi nemuritori vom avea privilejul sa ne cunoastem mai mult si sa avem relati mai apropiate fara fatada si artificii.Oameni de stiinta de zeci de ani de zile studiaza sistemul omenesc ca sa prelungeasca viata.Cei care reusesc sa ajunga in ani 2030-2040 vor vietui in jurul 200 de ani de zile.Asta este numai inceputul si in timp se va mari sansa sa traiesti din ce in ce mai mult si in buna sanatate.Ordinatoarele vor fi tot timpul mai puternice si se vor crea si reproduce personalitatea ta inregistrata in ordinator.Avansul tecnologic este numai la inceput si va exploda de informati caci nimeni nu poate sa prevada ce se va intimpla in decurs de citi va ani de zile nu mai spun in curs de zeci de ani caci nimeni nu se poate prevedea ce va fi.Sigur omenirea va trai din ce in ce mai mult si eventual va deveni nemuritor ca tatal sau care ia dat viata si chipul sau.

    • Bine ai venit pe blogul meu Yogoshima!
      Nu cred ca ti-am spus pana acum si nu vreau sa fiu o gazda rea. 🙂

      Omul incearca multe pentru a trai cat mai mult, pe acest pamant dar, intelepciunea lui are o limita!

  2. Tocmai asta e ! Nu suntem nemuritori (inca) dar avem sansa de fi.
    Ni s-a creat candva o oportunitate si inca nu o apreciem, nu o consideram ca fiind unica sansa valabila nici dupa doua mii de ani.

    Odata cu promulgarea Legii Imparatiei lui Hristos in Predica de Munte din Evanghelia lui Matei cap.5, o Lege care implineste si explica cu prisosinta Legea data pe Muntele Sinai (Cele 1o Porunci), ni s-au creat conditii pentru a fi nemuritori:

    Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti (mai inai dusmanii si apoi prietenii..) !
    Iubindu-ti aproapele, faci dovada ca-l iubesti pe Dumnezeul Nevazut !
    Iarta ! Nu fii omul razbunarilor !
    Fii bun !
    Fii milos !
    Fii om al pacii !
    Fii om al binecuvantarilor nu al blestemelor !
    Fii un om aplecat spre sfintenie si puritate nu spre trivialitate si pacat !
    Iubeste dreptate nu nelegiuirea !
    Fii credincios pana la moarte si vei primi Cununa Vietii (nemuririi) ! (Apocalipsa cap.3)
    Fii un om duhovnicesc, umbla calauzit de Duhul Sfant (toate aceste conditii sunt de fapt roadele Duhului Sfant enumerate de altfel in Epistola catre Galateni 5:22). Umbland calauzit de Duhul Sfant, faci astfel dovada ca esti deja nemuritor prin felul tau de afi, de a trai !

  3. Superba melodia lui matisyahu-nu o mai ascultasem de mult timp. multumesc 🙂

    Daca am fi nemuritori, nu am mai fi noi!
    Cum am putea trai, daca moartea nu ar fi posibila?
    Suntem nemuritori prin lucrurile care raman in urma noastra si prin gandurile si lacrimile pe care le generam in ceilalti oameni dupa ce murim

  4. Suntem muritori, insa ne comportam ca si cum nu am fi!
    Avem impresia ca nimic nu ne poate rapune si ca lumea se sfarseste odata cu noi.
    Afirmatiile pe care le faci au profunzime si ne dau de gandit…

  5. Este regretabil că există acest poate în mintea noastră. Ar fi de preferat să spunem mai des „sigur(ă)” în loc de „cred sau poate”. Ne-ai pus pe gânduri, medităm şi revenim, cu siguranţă, pentru recitire.

    Te îmbrăţişez cu mare drag!

  6. Nu mi-ar placea sa fiu nemuritoare. Imi place insa, ca in fiecare zi sa adun si sa scad. Sa raman pe +.
    Sa-mi vad de treaba mea. Si sa nu trec nepasatoare. Sa iubesc pe fiecare asa cum e. Sa fiu langa, chiar si atunci cand vorbele nu vin. Sa ascult, nu sa aud. Sa inteleg, nu sa fiu de acord. Sa darui.
    Sa ma bucur de fiecare sunet si culoare si sa le pastrez pe retina mintii pana a doua zi. Sa incerc sa ma judec pe mine inainte de a-i judeca pe altii. Sa incerc sa gasesc o motivatie si pentru ce e bun si pentru ce e rau. Sa indrept acolo unde se poate indrepta. Sa imi asum ceea ce fac. Sa ma uit in sus dar sa-i ajut pe cei de sub. Sa ma impart intre toti dar sa nu ma uit pe mine. Si sa rad. Si sa plang. Si sa am dreptul sa ma simt in toate felurile, uneori ridicandu-ma in slavi , alteori certandu-ma ca pe un copil care a facut pocinoage. Sa traiesc vie.
    Fiecare zi este o lupta cu tine insuti inainte de oricare alta cu altcineva. Nu, n-as vrea sa fiu nemuritoare. Dar vreau si fac tot ce pot, ca oricand ar fi momentul cand voi trece pe celalalt taram, sa nu-mi para rau ca nu mai timp sa fac OM.

    • Ce frumos ti-ai expus punctul de vedere!
      Din tot ceea ce ai enumerat, multi incearca sa aplice in viata lor si le reuseste, unii se dau batuti, altii socotesc egocentrismul o virtute.

      Este important ca in calatoria pe acest pamant, sa nu ne reprosam ca nu am ascultat, nu am ajutat, nu am iubit, nu am iertat, nu am fost OAMENI. 🙂

  7. tocmai pentru ca suntem muritori ar trebui sa gasim timp sa ne privim in ochi, sa ne ascultam, sa ne intelegem, sa ne iubim, dar…
    si chiar de ar fi sa fim nemuritori ar exista un risc, acel de a fi vesnic nefericiti… acel de a amana pe alta data lucruri care cineva le va astepta vesnic…
    privind la unele momente din viata mea, nu cred ca asi vrea sa traiesc vesnic…

  8. Nemurirea, aici jos pe Pamant, ar fi cam greu de suportat. Dar sufletul e nemuritor, si el poate zbura spre o lume in care vesnicia e un Paradis 🙂

    PS: am citit o carte super faina despre nemurire: „Toti oamenii sunt muritori”, scrisa de Simone de Beauvoir

  9. Wow, eu sunt nemuritor, am cautat si altii ca mine si am ajuns aici, din „intamplare”!…pot sa iti spun ca ai dreptate, ma regasesc in 90% din „posibilitati!…

    • Draga nana,
      Tu nu vei muri niciodata? Vei ramane aici, pe Pamant, la nesfarsit?
      Eu nu vorbeam in acest articol de sufletul nemuritor, ci de faptul ca toti suntem calatori prin viata pana la inevitabilul finish line. Mai citeste o data articolul, vei intelege!

      Este un indemn de a face binele cat suntem in viata si avem aceasta sansa!

      Oricum, multumesc pentru opinia ta si iti urez o seara frumoasa! 🙂

  10. Eu cu siguranta NU as vrea!Poti fi nemuritor si daca ajungi in imparatia lui Dumnezeu,dar aici pe pamant nu vreau,de ce?Daca ai fi nemuritor ai face totul,si daca faci totul ce ramane de facut?

Lasă un răspuns

