Tu unde te incadrezi?

Intotdeauna am crezut cu tarie ca fiecare persoana isi are propria culoare care ii caracterizeaza temperamentul si ii dezvaluie personalitatea.

Ca sa incep eu prima cu dezvaluirile irefutabile, va voi transmite in direct si in reluare din fata LCD-ului lap-top-ului meu,  ca din frageda pruncie mi s-a spus si am stiut ca picatura de culoare care imi domina viata este cea rosie. Rosie pentru ca sunt pasionala, iubesc si sunt iubita, sunt energica, ambitioasa, impulsiva cateodata, impun respect, uneori par inabordabila, sunt visatoare, plina de viata, sensibila si… imi place negrul.

Da, stiu ca ultimul lucru pe care l-am scris in paragraful anterior nu este un argument care sa dovedeasca legatura dintre mine si culoarea rosie, insa trebuia sa aduc cumva in discutie faptul ca desi imi plac culorile „vii”, am o pasiune nebuna si pentru cele „moarte” (care de fapt nu sunt culori), ca de exemplu negrul. Si ce bine e sa stii ca desi iti place negrul, sufletul tau nu este asa (poate doar cerul gurii) :P.

Cu toate acestea, desi viata ta are acelasi impact asupra celor din jur ca cel pe care il are o anumita culoare care te reprezinta, totusi trairea ta nu are  intotdeauna o nuanta pura . Culoarea se mai dilueaza, se mai amesteca, mai punem un pic de alb, un pic de negru, mai apar tonuri, umbre si uite asa capatam alte nuante.

Pot sa spun ca persoana mea este avantajata intr-un fel: desi, ca orice om, mai experimentez si stropi de negru picurati pe tabloul vietii mele, totusi daca amestec negrul cu rosul vietii mele, obtin un visiniu, deci  culoarea mea tot nu se schimba foarte mult.

Trairea noastra este la inceput o panza goala pe care viata si Cel ce a daruit viata, picteaza fara incetare, transformand in chip minunat tabloul nostru intr-un lungmetraj pe care se deruleaza alte imagini pana va incepe genericul de sfarsit. Fiecare imagine este preschimbata in alta imagine, si niciodata pictura nu va fi urata caci pictorul stie cum sa alterneze culorile.

Deci, viata voastra ce culoare si-a ales cand a alunecat pe curcubeu ca sa ajunga pe Pamant?

84 de gânduri despre “Tu unde te incadrezi?

  1. Hmmm. În ceea ce mă priveşte, nu m-aş putea opri la o singură culoare. Totuşi, de creo câţiva ani, sunt la etapa orange (nu are nicio legătură cu pdl-ul, ba chiar mi-e ciudă că şi-au ales-o, dar nu au fost proşti). Am trecut prin etapa alb, negru, verde. Îmi mai place, de asemenea, albastru turcoaz.

  2. Nu m-am gândit de foarte multe ori. Dar aş spune repede ROŞU, iar atunci când m-am întâlnit prima oară cu Geanina am avut o surpriză extraordinară, fiindcă era îmbrăcată în… roşu…

    • Da, stiu Cristian ca Geaninei ii place aceasta culoare, de la postarea mea anterioara despre rosu, dar acum pentru ca mi-ai spus ca ea era imbracata intr-o rochie rosie…te inteleg ca nu poti sa iubesti alta culoare. 😛
      Deci sa fie ROSU pentru voi! 🙂

  3. Pingback: Murea Poetul «
  4. As inclina spre albastru. De ce? Pentru ca ma ajuta sa ma destind, pentru ca nu exista elixir mai bun pentru suflet decat ridicarea privirii catre albastrul cerului. Pentru ca este culoarea aspiratiilor inalte, iar eu aspir de cand ma stiu la o vacanta eterna 😛 , a calmului, a iubirii altruiste, lipsite de gelozie si posesivitate. Ador albastru, mai ales cel al oceanului. Pacific de preferat. 🙂

    • Si cand te gandesti ca acel albastru al cerului are atatea nuante…
      Deci iti place culoarea Pacificului? 😉
      Te inteleg. Si mie imi place cea a Pacificului dar si a Atlanticului.
      La un moment dat cand zburam deasupra Groenlandei, prin hublou vedeam albastrul turcuaz al cerului ( asa cum ii place si Adelei 😉 ), iar sub noi, albastrul Atlanticului cu ghetarii lui.
      De fapt nici nu pot vorbi doar de un albastru pentru cer, altul pentru ocean, totul se metamorfoza in tonuri diferite completate de prezenta pufosilor nori cateodata, a ghetarilor ce-ti taiau respiratia…
      Cu greu, sau mai bine spus, NICIODATA, nu poti uita acest peisaj de ALBASTRU…
      Iti multumesc ca m-ai facut sa-mi reamintesc…

  5. Sunt convis, dupa felul in care te exprimi, ca stapanesti foarte bine simbolistica culorilor si nu numai; ci chiar si arta combinatiilor de culori.
    Stapanind bina aceasta arta, iti vei putea „colora” cum vei voi viata, la superlativ.
    Citind comment-ul de la „noaptebunacopii” despre orange, o culoare disociata de culoarea pdl-ului, am zambit gandindu-ma la combinatie: rosu (psd)+ galben (pnl)= orange (pdl).
    Dar orange-ul nu este o culoare politica ci este culoarea concentratiei in vitamina C, atat de necesara in anemiile vietii…

    • Hmmm, daca ar tine doar de noi sa ne coloram viata…

      Mi-a placut gandul tau despre ORANGE:
      „…este culoarea concentratiei in vitamina C, atat de necesara in anemiile vietii…” 😀

    • Indirect ai ales si tu putin albastru in combinatie cu galbenul. 🙂
      Una din calitatile acestei culori este aceea ca este un bun calmant pentru stress, dar folosit in exces, da senzatia de apasare.
      Asa ca bine ai spus, „cred”, pntru ca sigur mai este si alta culoare. 🙂

  6. Excelent articolul, m-a facut sa filosofez la inceput de duminica 😀
    In general ma imbrac in verde, albastru, galben sau rosu, desigur in diverse combinatii si masinuatiuni intre ele.

    Dar, eu ador negrul, ma fascineaza, ma atrage, ma cucereste. Ma simt invincibil de cate ori sunt imbracat in negru 🙂

    • Imi place ca le combini facand tot felul de”masinuatiuni” :).

      Deci si tie iti place NEGRUL, cum imi place si mie.
      Interesant cum spui ca te face sa te simti, INVINCIBIL. 🙂

      • Da, da- ne incadram la negru, clar :d

        Insa azi iti doresc o zi cat mai colorata. La multi ani si cat mai multe bucurii!

  7. Eu aş alege 2 culori care au fost predominante în viaţa mea: roşu şi violet (n-are legătură cu flacăra vilolet 😀 ). Roşu pentru pasiune, eros, trăiri intense şi violet pentru armonie profundă şi completă cu întreaga mea fiinţă. Celelalte culori au fost pasagere. 🙂

    • Stiai ca violetul a fost culoarea preferata a reginei Cleopatra?

      Daca rosul si violetul au fost predominante in viata ta, ai avut culoarea ROSIE de doua ori, pentru ca VIOLETUL o contine. 🙂
      Deci predomina rosul. 😉

    • Tie, Redsky2010 trebuie sa-ti spun:
      Bine ai venit pe blogul meu! 🙂
      Portocaliul stii ca voteaza tot cu rosu, asa ca…ai de doua ori culoarea ROSIE in preferinte.
      Traiesti cu mult curaj si incredere! 🙂

  8. Viaţa mea este dominată de verde şi roşu. Verdele reprezintă pentru mine speranţa că viaţa poate fi doar frumoasă şi plină de surprize ce ne toropesc sufletul de bine. Roşul developează pasiunea din sufletul meu din care se revarsă lava optimismului, a bucuriei de a trăi intens fiecare secundă de la Dumnezeu.

    Zile pline de frumos alături de cei dragi!

    • Trebuie sa fie si VERDELE ca sa vindece ranile, sa transforme, sa vindece ranile trecutului si sa faca loc ROSULUI, pentru tine si Cristian.
      Pacea si armonia conferite de verde asigura un bun echilibru cu ROSUL!

      Stii ca te imbratisez cu drag! 🙂

  9. Felicitări, Gabriela Elena, pentru articol!
    E firesc ca, amestecând o culoare cu o nonculoare, respectiv cu alb, negru sau gri neutru, să obții aceeași culoare, doar că mai deschisă, respectiv închisă. Așa se petrece și cu roșul tău!
    Există nuanțe și nuanțe…Tonul e altceva, se știe. Din milioanele de nuanțe, e greu să aleg… Ador roșul venețian, e o culoare folosită de marii pictori, dar și de mine, chiar foarte des!
    Îmi place albastrul de Prusia și ceruleumul, dar nu îmi place albastrul în ambient, de exemplu. Îmi place roșul vermillon, cald, o terțiară în amestec cu oranj, dar nu îmi place roșul permanent. Violetul poate fi superb, dacă e plin, profund, virat către albastru de cobalt. Sau deschis și grizat. Albul, ca nonculoare, mă atrage , dar și galbenul ușor încălzit cu ocru auriu, sau arămiu! Îmi place și culoarea castanei, acel roșu maroniu, catifelat și perfect. Verdele foarte închis, de China, da! Și verdele Veronese, deschis și superb, ca primăvara însăși! Chiar și nuanțele deschise, virate spre crem, ale rozului sunt de excepție, folosite de mulți pictori și prestigioși designeri. Oranjul virat spre auriu sau roz, poate deveni o culoare de o rară frumusețe, e frumoasă oricum! Lângă alb și gri perlat, numai negrul face acordul elegant! A mai rămas ceva? Au mai rămas milioane de nunațe! Așadar, nu-mi plac culorile saturate neapărat, dar ador o sumedenie de nuanțe. Nu neapărat în această ordine.

    • Mirela, am citit de cateva ori comentariul tau. 🙂
      Tu ne faci sa ne indragostim de toate culorile, nuantele, la modul in care le-ai descris! 😛
      Doamne, cata frumusete in culoare, cat sentiment, cata viata!!! 🙂
      Iti multumesc pentru lectia combinatiilor de culoare!
      Parca ma simteam in atelierul tau… si in timp ce pictai imi povesteai despre culorile indragite, cald, tandru, dar totodata pasional.

  10. Verdele e culoarea mea preferata, dar imi plac toate culorile vii.
    Albul e o culoare deosebita, imi plac florile albe, imi plac si hainele albe.

  11. Mie imi place albastrul. Ma duce cu gandul la o insulita indepartata si pustie „aruncata” in mijlocul unui ocean, la imensitatea cerului…

  12. Eu o vreme m-am cam ratacit prin multe nuante de gri… dar incet incet regasesc drumul spre verde 🙂
    Verde. Siguranta, energie, echilibru, prospetime. Viata.
    Cu siguranta nu mai revin la gri 😀

  13. Nu ştiu de ce, eu te-am perceput foarte liniştită… cel puţin comparând cu persoanele impulsive pe care le cunosc eu. Poate un gri-albăstrui a furtună, care integrează şi calmul şi neliniştea…

    Eu nu am o culoare anume, îmi place puţin din fiecare, depinde de stare.
    Dar în ultima vreme culoarea asta mă atrage mult: http://www.homeplateheroes.com/Purple%20Suede.jpg
    Cu cât mai închis, cu atât mai bine.
    Şi ca să fiu în tema ta, îmi place burgundy red… pentru că e mai distins şi nu are puterea, efervescenţa şi partea de ieşit în evidenţă a roşului obişnuit
    http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:QjA6zISpH-HitM:http://media.bigoo.ws/content/background/texture_red/texture_red_3958.jpg&t=1

    • Cat de sensibil poate fi totul!
      Cat de subtire este gheata ce separa BUN de RAU!
      Cat de bine credem ca ne cunoastem pe noi insine, sau pe altii…
      Nu putem stii cu exactitate.

      Mi-a placut Diana cum ti-ai explicat punctul de vedere:
      „Poate un gri-albăstrui a furtună, care integrează şi calmul şi neliniştea…” 🙂

      La tine totul este clar.
      Nu ne mai intrebam cum arata nuantele agreate, pentru ca le vedem. 😀

  14. eu sunt cu culorile moarte, dar intr-o combinatie alb-negru = gri intr-o corelatie cu viata-moarte=let’s fuck it rromania. in rest chiar am citit tot articolul, ca sa iti iau piatra pe de gulerul bluzei.
    si sa nu uit semnul

  15. Culoarea GRI este rar aleasa ca si culoare favorita, deoarece este asociata cu o pierdere sau depresia.
    Semnifica eleganta, respect, emotii puternice.
    Supus unei analize psihologice, griul are efect de nehotarare si expectativa.

    Plumbul are culoarea gri, a ternului a monotoniei ce apasa greu, Bacovia fiind poetul subjugat de gri.

    Cred ca nu te defineste aceasta culoare.
    Este doar o stare…

    Nu inteleg ce-i cu videoclipul?!
    Nu-mi place, ma-nfioara!
    Nu l-am ascultat tot. 😦

  16. La mulți ani, fată frumoasă!

    Să ai un an plin de realizări în plan personal și profesional!

    Las o melodie cu toată dragostea pentru sufletul tău pur…

    Te îmbrățișez cu mare drag!

  17. Pentruca azi este si ziua numelui tau (unul din ele), permite-mi sa-ti urez „La multi ani !” si de asemenea, sanatate si multa, nespus de multa fericire !

    Porti un nume foarte frumos, un nume de inger si nu ma indoiesc ca integritatea ta are in manifestare ceva ingeresc, ceva pur, intangibil !

    GABRIELA, este un nume ebraic si, spre fericirea noastra, a romanilor, l-am „imprumutat” pentru a da un farmec aparte frumoaselor noastre fete !

    Gabriela, inseamna in limba ebraica: Puternica lui Dumnezeu; Eroina lui Dumnezeu; Viteaza lui Dumnezeu.
    Fie ca acest nume frumos pe care-l porti sa-si implineasca incarcatura etimologica intr-un mod real in viata ta, astazi cand tot mai multi tineri sunt tot mai complexati, tot mai introvertiti, tot mai pesimisti in a-si privi viata „in ochi”!

  18. La multi ani si multa fericire, sanatate, succese si spor la toate! Azi e sarbatoarea Sfintilor Arhangheli Mihail si Gavriil, bucura-te, ca e onomastica ta si sa ai parte de bucurii in viata! Inca odata, La multi ani! 🙂

    • Nu prea cred eu ca este valabila, in cazul tau, teoria narcisismului. 😆
      Daca iubesti portocaliul doresti sa protejezi…

      Multumesc pentru urari!
      Cum ne mai amintim noi de dragul nostru Creanga…
      „Cele rele sa se spele, cele bune sa s-adune…”
      Replica aceasta din „Pupaza din tei”, ma duce cu gandul la rolul pe care l-am jucat in prima mea sceneta, la gradinita… 😀

  19. depinde de moment si dispozitie… nu am o culoare preferata… straniu… de cand ma stiu am evitat culoarea rosie, dar nudemult am probat intamplator o haina rosie la insistenta cuiva si de atunci simt ca ma atrage insistent aceasta culoare, incat- lucru nemaipomenit pana acum- am hotarat sa-mi cumpar ceva rosu… si asa m-am ales cu o esarfa cu flori rosii superba 🙂

Lasă un răspuns

