In largul vietii

Barcile/navele maritime sunt in siguranta in port, insa nu pentru acest scop au fost construite.

(John Shedd)

Mi-a placut in mod special aceasta imagine sugestiva, fiind pasionata de tot ceea ce inseamna mare, ocean, barci, insa analizand, ca de obicei, si textul atasat acesteia, mi-am adus aminte ca desi noi poate nu vedem barci si mare in fiecare zi, totusi, noi insine suntem acele barci care navigheaza in largul vietii. Pentru acest scop am fost creati. Avem viata in sange si trebuie sa o infruntam cutoate panzele sus.

Daca viata ar insemna o mare linistita, la un moment dat s-ar instala monotonia, insa intampinand si valuri, unele mai mari si altele mai mici, putem spune ca traim. Si ce bine ne cade dupa zbucium si furtuna o vreme senina in care sa plutim pe apa fara griji... 😆

Totusi, precauti fiind si stiind ca vremea buna nu dureaza prea mult, suntem mereu constienti ca oricand poate aparea la orizont un nou val care poate sa ne rastoarne.

Cu toate acestea, atunci cand cineva mai presus de noi, o divinitate sta la carma vietii noastre si stie dinainte ce miscari trebuie facute ca sa fim protejati, noi nu trebuie sa ne zbatem in disperare ci trebuie sa fim gata sa ne prezentam laposturisi sa ascultam instructiunile Celui care stie mai mult decat noi toti. Toate instructiunile Capitanului sunt vitale, deci fie ca suntem in prag sa ne scufundam, fie ca plutim usor, nici o regula nu trebuie incalcata.

Epavele sunt rezultatul greselilor ireparabile.

 

O melodie care pe mine marelaxeaza:

 

 

 

 

 

 

 

77 de gânduri despre “In largul vietii

  1. TE ROG CEVA. Poetul Adrian Paunescu este internat in stare grava cu blocaj renal.Hai sa ne rugam pentru el sa-l mantuiasca Domnul, sa-l ierte si sa-i dea viata vesnica. El poate prin IUBIRE.
    Daca vrei da anuntul mai departe si altora.Mare putere are rugaciunea celor neprihaniti! Multumesc draga mea!

  2. eu propun sa nu ne rugam pt paunescu, acest cretinozaur comunist, fost informator al securitati … ) eu spun si scriu , comentand , ceea ce a scris gabriela si ce e f. frumos

      • Poate că cei (ce se cred) buni nu au nevoie de rugăciunile noastre, așa că hai să ne rugăm pentru Adrian Păunescu.
        Cretinozaur sau nu, a fost gura de oxigen a unei generații sufocate de îndoctrinare comunistă.

      • si la vara cald
        cred ca suferi de un lucru numit neştiinţă, ca să nu zic altfel … paunescu, dincolo de talentul sau, a fost un mare lingau si pupincurist comunist, chiar si turnator … si asta ti-o spun din surse sigure, nu din presa. chiar secretar UTC
        ps: stiu ca sunt bun, chiar al naibii de bun – mai ales la pat :)), dar nu am nevoie de rugaciunea ta. am un frate preot si vro 4 prieteni preoti. se roaga ei indeajuns pentru mine.
        asa ca mai bine te duci la el la spital şi ( urmeaza vorbe obscene care nu erau permise pe blog) ca o sa isi revina.

        @ amour de jour
        Am fost nevoita, pentru prima data sa intervin astfel, deoarece limbajul tau m-a jignit pe mine cat si pe un alt cititor al blogului meu.

  3. Pingback: Pasiune «
  4. „Cu toate acestea, atunci cand cineva mai presus de noi, o divinitate sta la carma vietii noastre si stie dinainte ce miscari trebuie facute ca sa fim protejati, noi nu trebuie sa ne zbatem in disperare ci trebuie sa fim gata sa ne prezentam la “posturi” si sa ascultam instructiunile”
    asta e valabila pentru pasari… si animale salbatice :))
    de ce? pentru ca ele nu sunt oameni 😀

  5. Salutare! Va propun un link/banner exchange cu http://www.watchtheboondocksonline.org/ .Daca doriti sa facem schimbul va rugam sa adaugati banner sau link sau ambele dupa care sa ne anuntati mergand la pagina „Contact” si sa trimiteti un mesaj de confirmare in care sa precizati ce anume ati adaugat [link-banner-ambele], adresa site-ului pe care a-ti adaugat si adresa de unde putem lua link sau banner dumneavoastra! O zi buna!

  6. Foarte frumos ce spui tu… Ai zis: „Daca viata ar insemna o mare linistita, la un moment dat s-ar instala monotonia, insa intampinand si valuri, unele mai mari si altele mai mici, putem spune ca traim. Si ce bine ne cade dupa zbucium si furtuna o vreme senina in care sa plutim pe apa fara griji…”. Numai ca ar fi o problema… Eminescu a exprimat-o genial in felul urmator:

    Dintre sute de catarge
    Care lasă malurile,
    Câte oare le vor sparge
    Vânturile, valurile?

    Dintre pasări călătoare
    Ce străbat pământurile,
    Câte-o să le-nece oare
    Valurile, vânturile?

    De-i goni fie norocul,
    Fie idealurile,
    Te urmează în tot locul
    Vânturile, valurile.

    Nenţeles rămâne gândul
    Ce-ţi străbate cânturile,
    Zboară vecinic, îngânându-l,
    Valurile, vânturile.
    ….
    Apoi spui: „Cu toate acestea, atunci cand cineva mai presus de noi, o divinitate sta la carma vietii noastre si stie dinainte ce miscari trebuie facute ca sa fim protejati, noi nu trebuie sa ne zbatem in disperare ci trebuie sa fim gata sa ne prezentam la “posturi” si sa ascultam instructiunile Celui care stie mai mult decat noi toti. Toate instructiunile Capitanului sunt vitale, deci fie ca suntem in prag sa ne scufundam, fie ca plutim usor, nici o regula nu trebuie incalcata.”
    Scuza-ma ca te intreb: te referi la revelatie? Adica la revelatia divina?

  7. „suntem acele barci care navigheaza in largul vietii”, sperăm însă să ajungem ca insulele pe care valurile mării le bat, dar nu le înneacă.

    Adolescenti pe mare-de Nichita Stănescu

    Aceasta mare e acoperita de adolescenti
    care invata mersul pe valuri, in picioare,
    mai rezemandu-se cu bratul, de curenti,
    mai sprijinindu-se de-o raza teapana, de soare.
    Eu stau pe plaja-ntinsa taiata-n unghi perfect
    si ii contemplu ca la o debarcare.
    O flota infinita de yole. Si astept
    un pas gresit sa vad, sau o alunecare
    macar pan’ la genunchi in valul diafan
    sunand sub lenta lor inaintare.
    Dar ei sunt zvelti si calmi, si simultan
    au si deprins sa mearga pe valuri, in picioare.

  8. Cea mai periculoasa liniste pe mare se numeste „hula”, adica linistea de dinaintea furtunii. Cei neindemanatici se bucura doar de…liniste !

  9. Eu sunt de parere ca nu chiar toate epavele sunt rezultatul unor greseli ireparabile. Exista o categorie speciala, a epavelor care mai au ceva de spus, chiar daca le-a trecut vremea:
    http://jumatati.blogspot.com/2010/03/marire-si-decadere.html

    Iar altele reusesc sa spuna ceva intr-un fel aproape sublim:
    http://jumatati.blogspot.com/2010/08/n-am-sa-ma-satur-niciodata-sa-iubesc.html

    Eu cred ca exista si o nevoie de evave, noie care sa potenteze trufia navelor aflate pe val….

    • „N-am sa ma satur, niciodata, sa iubesc zorile de zi….” spui tu, eu simt acelasi lucru, la munte totul capatand un aer de maretie…sa vezi rasaritul aflandu-te aproape de cer…emotiile sunt pana la lacrimi. 🙂

      Cat priveste navele care cu trufie si multa nepricepere se vad pe val, iti spun sigur ca mult nu rezista. Cand cred ca este liniste atunci izbucneste furtuna…

    • Marea vietii fiecaruia dintre noi nu poate sa fie…doar linistita.
      Poate ca apreciem linistea ei, dupa ce corabia vietii noastre a iesit dintr-o furtuna.
      Ma bucur ca ai reusit sa intri pe blog, tinand cont de faptul ca ai probleme cu calculatorul. 🙂

  10. Lui Virtual Kid:

    Da, ai intr-un fel dreptate! Este nevoie si de epave. Doar pentru contrastare cu navele sanatoase-n plutire fie pe o mare linistita, fie pe o mare-n tempeste !

    Unul din secretele unei fotografii reusite este sa aiba mai intai un negativ reusit.

    Ceea ce da frumusete unei nave este comparatia cu o epava care numai pentru contrastare merita sa-i stea alaturi; sau poate si daca este o nava…trufasa.. „Mandria merge inaintea caderii:, nu-i asa ?

    Iti pun la indemana un contrast in care prea multi se complac intr-o includere grabita, haotica: „Cei rai nu au pace” !…”Dar cei rai sunt ca marea infuriata, care nu se poate linisti, si ale carei ape arunca afara noroi si mal !” ( Cartea proorocului Isaia cap.57:20-21)
    Iata ca se poate si asa. Oameni mai infuriati decat marea. Oare acestia nu sunt tot epave ?

  11. Pingback: Fericirea | Caius
  12. „Avem viata in sange si trebuie sa o infruntam cu “toate panzele sus“.”
    Partea asta mi-a plăcut cel mai mult. Cu o astfel de mentalitate nu avem decât de câștigat. Dumenezeu ne e lumină și nu ne va lăsa să eșuăm în drumul nostru. Uneori ne așează în față câte un iceberg pentru a schimba direcția….

  13. @Gabriela Elena
    Există ceva ce se numește moderare.
    Am fost jignită pe blogul tău de un oarecare amour de jour. Te rog citește comentariul lui. Dacă ți se pare în regulă, atunci, cu bine, dar n-am ce căuta aici.
    La îndemnul meu creștinesc, el răspunde cu lături. Chiar el recunoaște că A.P. este un poet talentat, iar eu n-am afirmat niciunde că l-aș considera un model uman bun de urmat. Trecând peste faptul că poate știu mai multe despre Păunescu decât el, având în vedere vârsta mea, cred că un asemenea limbaj descalifică și pe cel care-l folosește, și pe cel care-l permite.

    • Acum am citit comentariul si m-a bulversat deoarece nu ma asteptam la asa ceva, nu de la Bogdan, care cunoaste regulile blogului meu.
      Imi cer eu scuze pentru ca ai citit asa ceva.
      Ma intristeaza gestul acesta si nu il aprob…
      Indiferent de ceea ce a facut Paunescu, a avut un talent incontestabil.

      Am intervenit in comentariul lui, imediat ce am vazut.

    • si la vara cald
      tu spui:
      Există ceva ce se numește moderare.
      Am fost jignită pe blogul tău de un oarecare amour de jour. Te rog citește comentariul lui. Dacă ți se pare în regulă, atunci, cu bine, dar n-am ce căuta aici.”
      te consideri prea importanta, incat sa ameninti ca pleci. mie imi pari o persoana fara caracter, din moment ce spui asta. chiar o mizerie care emite un miros pestilential incat sa isi ascunda propriul miros. fata de tine am facut mult mai multe in viata, dar aleg si am ales varianta sa nu dau importanta premiilor (nu vorbesc de alea de la scoala) sau realizărilor, dar mai ales sa nu imi dau mie aripi si sa cred eu ca sunt vip. din pacate traim in romania, iar comportamentul ăsta al tau e doar unul de tip pitzi-cocalarism, care nu e in stare sa accepte o critica. pacat caci gabriela are de a face cu astfel de gunoaie
      ps: as putea sa aduc persoane care nu mai stiu cum sa imi multumeasca pentru ce am facut pentru ei, as putea sa explic cum si de ce as putea fi considerat un erou … dar aleg sa nu o fac. poate din modestie, poate … pentru caci cred ca asta este, a fost o stare de normalitate
      pps: invitatia cu paunescu ramane valabila

  14. dar ofer un pretext lu’ mamaia: „Asta e o ţară liberă şi într-o ţară liberă nimeni nu poate să aibă privilegiul de a nu fi ofensat. Asta facem în Anglia de sute de ani, ne ofensăm în mod liber?, asta inseamna libertate de exprimare
    ps: nu e asa ca era mai misto sa fi scris sa il umfli
    pps: pentru păunescu ramane un porc gretos si morbid.
    nu ii doresc moartea, pentru ca nu as avea despre cine sa mai scriu pamflete in ziar. bine, sincer, şi pentru ca nu doresc nimanui moartea. dar un mesaj de tipul hai sa il pupam in fund pe ap mi se pare spam, mai ales ca articolul nu facea nici o referire la acest porc slinos, eu asta atentionasem.
    ppps: nu aveam cum sa te jignesc pe tine, atat timp cat nu te cheama si la vara beat mort
    decat sa il moderezi, mai bine sa il stergi … asa e o ofensa adusa
    pppps: ok, promit ca nu o sa mai deranjez … observ ca is in plus

  15. gabriela, spune-i lu mamaie ca alaturi de strumfita si inca cineva suntem considerati cei mai influenti bloggeri din prahova, inainte sa-mi zica domnul pustiulica- asta desi sunt locuiesc prin alte parti

    si la vara cald
    imi cer scuze daca schimbi avatarul

  16. @ amour de jour

    Imi pare nespus de rau ca nu ai lasat totul asa cum s-a clarificat aseara.
    Vezi, in continuare jignesti, referindu-te la Silavaracald:
    ” la cererea unei pitipoance mizerabile „. 😦
    Orice problema in viata se poate rezolva cu calm.
    Aici nici nu era nimic de rezolvat.
    Doua pareri diferite nu trebuie sa genereze scantei.
    Daca eu am cerut celor care comenteaza pe blogul meu sa-mi respecte dorinta de a nu folosi un limbaj neadecvat, cred ca am cerut ramanerea in normalitate.
    Normal este sa vorbim fara folosirea unor cuvinte pentru care sa ne fie rusine mai tarziu, sau in mod brutal sa lezam pe un alt cititor.
    Ieri mi-ai dat dreptate, astazi nu stiu ce te-a determinat sa revii mai inversunat asupra problemei.
    Eu sunt impartiala, dreapta, cu toti cititorii mei.
    Daca cineva te-ar fi atacat verbal pe tine, pe blogul meu, la fel as fi procedat.
    Aceasta dovedeste maturitate si tarie de caracter.

    Arata partea frumoasa a omului din tine!
    Nu intepa ca un arici! 🙂

  17. Am fost jignită pe blogul tău de un oarecare amour de jour. Te rog citește comentariul lui. Dacă ți se pare în regulă, atunci, cu bine, dar n-am ce căuta aici.” – daca textul asta nu denota jignire si faptul ca persoana resptctiva se crede un very important papagal, alias pitipoanac la batranete inseamna ca eu renunt la firma

    • Fiecare isi pastreaza parerea pro sau contra Paunescu.
      Cuvintele urate pe care le-am sters din comentariul tau, au fost cele care au generat indignarea.
      Recunoaste si tu ca nu ti se potriveste nici tie!
      Este urat! 😦
      Gata, securea razboiului trebuie ingropata.! 🙂

  18. deja nu mai e o chestie de ap. insa, eu, daca as fi in locul, as considera jignire sa vina cineva sa imi spuna ce sa fac, atat timp cat e blogul meu
    daca e o tarfa care se minte singura ca este despteapta si smart e problema ei, dar nu atata vreme cat sta si o … lui paunescu
    ps: preferam sa stergi comentariu, e primul comentariu care mi s-a moderat pana acum
    cum am spus nu o sa mai dau pe aici si probabil o sa bannez ceea ce vinedispre tine

  19. Reciteste totul, gandeste la „RECE” si vezi ca totusi GRESESTI!

    Ce am moderat?
    Doua cuvinte gretoase?
    Acum ai putut pune in loc de aceleasi cuvinte!
    Decizia iti apartine!

    Blogul meu doresc sa ramana asa dupa cum imi spunea un cititor la ultimul articol:
    „Este atat de multa liniste in aceasta casuta a ta!
    Vin cu placere, de fiecare data, ca intr-un loc in care bunsimtul salasluieste firesc.
    Aici este o oaza binecuvantata”

  20. … tu punctele alea inlocuiesc cu totul alte cuvinte … dupa cum ai vazut eu nu moderez comentarii decat in caz de … nici pe al ei nu i l-am modificat si am ales sa o ironizez, asta e chestie de neuroni … apoi te-as ruga sa vezi unde te am trecuta in blogroll, cu majoritatea de acolo m-am cunoscut si in offline, cu exceptia lui dan .. si lista acolo era mult mai lunga, doar ca acele persoane au renuntat la blogging … stii un (vezi cum te-am numit in blogroll) … nu ar fi moderat comentariu, mai ales la indicarea unei persoane care aflată la menopauză îşi pierde timpul aberand.

    • Daca cineva te-ar fi jignit la fel as fi moderat.
      IMI ESTI PRIETEN dar dreptatea nu este partinitoare.
      Nu mai fi suparat ca nu ai de ce! 🙂
      Raman aceeasi fata de tine. 😀

  21. Q.E.D.!
    Draga mea, regret că am declanșat schimbul acesta de explicații. Poate că era mai bine să tac, dar am crezut că acest… să-l numim ”tânăr domn” este cât de cât recuperabil. De acum, mă voi abține.
    Îmi cunoști blogul și știi cum gândesc și de ce fel de oameni îmi place să mă înconjor. Mă rog, am avut tot timpul din lume, că doar sunt o târfă pitzipoancă menopauzistă (citat din amicul mai sus amintit).
    Mai nou, spațiul mi-e invadat de o admiratoare a domnului (ioana, pe numele ei), care, după ce-mi dă link spre una sau alta dintre cugetările scoase din puțul gândirii de către preopinent, reiterează același tip de injurii. Evident că a trebuit să o banez, pentru că o suporta blogosfera orice, dar eu nu sunt obligată să înghit toate mizeriile iscate de mințile înfierbântate din Mizil și de cele care s-ar da peste cap doar ca să obțină un zâmbet binevoitor din partea eminentului june.
    Faptul că se împăunează cu nemaipomenita lui poziție blogeristică (destul de modestă de altfel, fiind pe locul 1000 și ceva în Zelist), alăturându-și numele de cel al strumfiței cu eșarfă, căreia i-au dat ignore toți cunoscuții mei din blogosferă când s-a încumetat fata să le ceară link-exchange, nu este decât încă o dovadă a genului de mediu intelectual în care se simte el bine.
    Închei aici conflictul acesta inutil, spunându-ți că nu voi mai îndrăzni să comentez pe blogul tău, de teama unor reacții ca acestea de mai sus. Te voi citi cu plăcere, ca întotdeauna, dar atât.
    Încă o dată regret că te-am pus într-o astfel de situație.
    Să ai o viață frumoasă și limpede! 🙂

    • acum nu stiu ce legatura are mizil cu toata tarasenia asta … regret nespus ca ink o data ti-ai dovedit prostia si nu stii cu ce se mananca zelistul … asta e
      si hai sa iti repet inca o data o chestie despre comentarii: „”nici pe al ei nu i l-am modificat si am ales sa o ironizez, asta e chestie de neuroni „

    • Nu, DRAGA PRIETENA, nu sunt de acord cu decizia ta de a nu-ti mai lasa amprenta comentariilor tale pline de un fin umor si imaginatie aici in locul unde ai fost intotdeauna bine primita. 🙂

      Si eu regret aceasta situatie, dar sa nu ne pripim.
      De aceea exista comunicare.
      Orice lucru se poate rezolva cu bunatate si nu trebuie sa ne intoarcem spatele unii altora.
      Altfel eu ce concluzie sa trag din toate acestea, decat ca
      MA RANITI AMANDOI!
      In cazul acesta nu pot sa spun:
      „Doi se bat si al treilea castiga”, ci…Doi se bat si al treilea plateste.

      Eu propun sa incheiem aceast neplacut incident citand-o pe Scarlett O’Hara, din „Pe aripile vantului” de Margaret Mitchell :
      La urma urmei, si maine este o zi…” 🙂

  22. este o chestiune de ore. Nu mai avem ce să-i facem – spun medicii despre AP. Acum, la modul serios, hai sa aprindem o candela pentru el … iar cine stie si alte rugaciuni in afara de TATAL NOSTRU SI CREZUL acum e clipa sa le rosteasca. Maestre, daca nu vei putea invinge in lupta ta, imi vei lipsi ….
    ps:sa-mi aduca cineva aminte sa las un semn atunci cand comentez sub asediul lui Jack D. Nu de alta, dar le scriu imi par atat de amuzante, iar a doua zi … nu

Lasă un răspuns

