Da! Pana moartea ne va desparti!

Iubire? Hmm...

Se mai poate vorbi despre iubire in ziua de azi canddragosteadureaza doar o noapte…si atat?

Se mai poate vorbi despre dragoste azi cand intrebarea „Vrei sa fi sotia mea?” suna ca un blestem pentru multe femei, un blestem care le  priveaza de libertate, nestiind ca frumusetea libertatii adevarate se invata in doi?

Se mai poate vorbi de iubire azi cand dupa ziua nuntii, apropiatii sunt intersati sa cunoasca intimitatile sotilor din noaptea nuntii decat sa se bucure pentru dragostea care i-a unit pe acestia?

Oare totul se rezuma la sex? Ce fel de animale suntem? Dragostea inseamna intai „suflet!

Oare chiar mai exista iubirea?

Oare vom mai stii noi sa mangaiem mainile sotului/sotiei, maini care ne-au fi strans in brate pentru prima oara acum douazeci-treizeci de ani?

Oare le vom mai privii noi cu acelasi drag?

Oare ele ne vor mai pretui?

Ne uitam la comedii romantice, ne plac happy end-urile, insa in viata de zi cu zi apelam fara motiv la divort, fara a incerca sa ne salvam casnicia. De multe ori spunem ca ne-am plictisit de persoana de langa noi, ca nu mai prezinta interes, dar oare am fost interesati de acea persoana in sine sau de altceva? Oare am cautat vreodata cu adevarat sa cunoastem atat izvorul de sentimente nobile cat si frumusetea launtrica a acelei persoane?

Cum sa te plictisesti de omul care te completeaza? Iubirea nu poate fi o greseala. Gresita poate fi doar decizia sau motivatia de a incepe o relatie cu respectiva persoana la acel moment.

E urat sa imbatranesti in iubire, asa-i? E dezgustator sa te trezesti langa o persoana plina de riduri, poate cu cativa dinti lipsa… Parca ai remuscari ca inca stai langa o astfel de fiinta. Tu meriti mai mult, nu-i asa?

Si poate te inseli… Poate tu nu meriti sufletul care e mereu langa tine si in ciuda „carcasei” care a suferit transformarile batranetii, inca te iubeste, spiritul fiind tanar, indragostit!

Batranetea e dizgratioasa, nu-i asa? Ne dorim leacul tineretii vesnice, poate pentru ca nu am stiut sa pretuim cu adevarat tineretea la vremea ei, ci am profitat de frumusetea ei.

Daca batranetea este de neacceptat, atunci de ce cele mai stimate persoane sunt cele in varsta? De ce toata lumea isi doreste sa aiba bunicii in viata cat mai mult timp?

Batranetea nu este finalul! Este perioada de liniste in care privesti in urma si iti amintesti de primul sarut, de copii, de calatorii, de bune si de rele, fiind recunoscator pentru acel cineva care inca iti este aproape. Cata senilitate, nu?

„I can’t eat the same thing every day!” (Pink)

Love is not eatable, my darling! You cannot eat your heart. 😉 (Me)

Nu ma feresc sa va spun ca visez si cred cu adevarat ca dragostea mea ma asteapta, de aceea nu ma agit.

Scumpa mea mama imi spune mereu: „Ce e al tau, e pus de-o parte!”

Asa este. Visez, zambesc, ma bucur de tot. Cand ma voi intalni cu persoana potrivita pentru mine, va fi la momentul potrivit si voi stii pe loc ca este pentru mine. Si da, vreau sa ma casatoresc, si da, vreau sa imbatranesc langa aceeasi persoana.

Nu trebuie sa te iubeasca multi. Este de ajuns sa te iubeasca o singura persoana asa cum trebuie. 🙂

Batrana nu sunt, senila nu sunt, de la sapa nu vin, nu am fost crescuta in pustietati, nu am trait pana de curand in anii ’20!

Traiesc in prezent, in secolul XXI, intr-o lume care vorbeste zilnic despre dragoste, insa nu stie ce inseamna cu adevarat.

Din punctul meu de vedere,

„Da! Pana moartea ne va desparti!”

Va urez tuturor sa aveti parte, mai repede sau mai tarziu, de familii frumoase, care sa va iubeasca, iar pentru cei care deja v-ati intemeiat o familie, va urez sanatate, fericire si sa pastrati focul iubirii aprins indiferent de ce va veni. Dragostea poate fi la fel de dulce si in vremuri de rascruce. Toata stima, pentru voi!

35 de gânduri despre “Da! Pana moartea ne va desparti!

  1. Relatiile nu sunt mai mult decat ceea ce fac oamenii din ele.
    Unii vad in ele lipsa libertatii tocmai datorita mintii lor inguste, care ii impiedica odata „legati” sa iasa, sa se distreze, sa se bucure de prieteni si de clipele destinate propriei persoane.
    Lipsa libertatii vine din conceptii. Pentru unii un singur partener inseamna privarea libertatii de a avea mai multi. Alti vad intr-un singur om imensitatea libertatii de a iubi.

    Apropo… interesant ca zici de faza cu apropiatii.
    Eu zic ca acuma stam bine.
    Acum 100, 200 de ani stateau parintii si nasii la usa ascultand in noaptea nuntii, gata gata sa intre o data terminata treaba, sa scoata dovada noptii nuntii afara.
    Ca sa nu vorbesc de perioada medievala sau post-medievala, cand in noaptea nuntii printilor stateau de la parinti la preoti si nuntasi sa asiste la eveniment, umarind fiecare miscare…

  2. Ai ales un subiect mai delicat…
    Nu cred ca exista doar o persoana potrivita pentru fiecare. Depinde de alegerile pe care le faci in cursul vietii.
    Ca sa fiu sincer, nu prea pot sa ma pronunt in privinta dragostei… poate si pentru ca am fost mereu distant si i-am indepartat pe cei din jurul meu.
    Probabil ca imi voi da seama singur cand voi intalni o fata potrivita pentru mine. Sau poate sunt atat de copac la cap si nu realizez… never know! 😕

    • Ai dreptate, dar dintre toti sau toate, trebuie sa alegi! 🙂
      Si eu si tu si multi altii ca noi, toti suntem atenti la ceasornicul inimii care ne da de stire cand nu mai respecta ritmul. 😉

  3. „Ne uitam la comedii romantice, ne plac happy end-urile, insa in viata de zi cu zi apelam fara motiv la divort, fara a incerca sa ne salvam casnicia. De multe ori spunem ca ne-am plictisit de persoana de langa noi, ca nu mai prezinta interes, dar oare am fost interesati de acea persoana in sine sau de altceva? Oare am cautat vreodata cu adevarat sa cunoastem atat izvorul de sentimente nobile cat si frumusetea launtrica a acelei persoane?”

    Şi eu şi Geanina am trecut prin divorţ. Normal că niciunul dintre noi nu ar fi gândit la un moment dat că se va ajunge la aşa ceva în relaţia în care – fiecare în felul său – a investit timp şi sentimente. Dar dacă nu se mai poate, nu se mai poate… Şi atunci nu are rost să mergi mai departe, boală lungă e moarte sigură. Am ieşit amândoi din două relaţii care nu mergeau şi iată-ne acum împreună… Asta-i viaţa.

    • Cristian, imediat dupa citatul ales de tine, urma un paragraf care explica putin mai clar ceea ce am vrut eu sa spun:
      „Iubirea nu poate fi o greseala. Gresita poate fi doar decizia sau motivatia de a incepe o relatie cu respectiva persoana la acel moment.”
      Tie si Geaninei, numai fericire va doresc! 😀

  4. mi-am amintit de Octavian Paler care spunea: „nu mai cred in nimic”, apoi sa realizeze ca „am avut si eu o mama si un tata”.

    familia este miez de viata!

    • Ce frumos ai spus:
      „familia este miez de viata!”…care poate hrani pe toti cei dragi ai ei si nu numai, fagure in stup, inima vietii, orologiu pentru toate timpurile! 🙂

  5. cred ca exista mai multe iubiri adevarate de-a lungul vietii! Sa ne bucuram de fiecare in parte, fara sa pastram coburile unei relatii destramate!
    Zi excelenta!

  6. Aceeasi stima si pentru tine!
    Referitor la:”Da! Pana moartea ne va desparti!”, cred ca o iubire profunda trece dincolo de moarte. Este acea dorinta de a fi langa pana o vesnicie… Oare nu asta doresc cei care se casatoresc?

  7. Mi-a plăcut vorba mamei tale: „Ce e al tău e pus deoparte”. E o vorbă care şi mama mea o repetă de fiecare dată când ajung acasă. Mama este îndrăgostită şi acum de tatăl meu. Au trecut amândoi prin divorţ, iar cei care trec printr-un divorţ nu trebuie chiar atât de acuzaţi, pentru că mulţi divorţează pentru că au greşit alegerea. Divorţul cu dezamăgirile lui pentru mulţi este un pas înainte sau un test înspre devenire. Mă bucur că aştepţi şi şti că „ai ceva pus deoparte”. Dacă asta îţi doreşti, asta vei primii. Baftă!

    • Tu ai sesizat cel mai bine ceea ce spuneam in articol:
      …alegerea facuta gresit crezand ca au gasit IUBIREA, urmata de deziluzii.
      Cand vine momentul, trebuie sa fim asa 😯 ca sa nu alegem gresit. 😛

  8. am citit un articol despre relatiile la distanta.

    toti erau incantati sa aiba una pentru ca, vezi Doamne, relatiile normale devin plictisitoare.

    eu cred ca m-am nascut cand nu trebuia.

    • Nu, nu te-ai nascut cand nu trebuia.
      Acela care pare usor demodat pentru altii, acela este normalul, care aduce stabilitate, dragoste, care da acea aura frumoasa familiei, unde copiii se simt ocrotiti. 🙂

  9. Din pacate iubirea in ziua de azi este vazuta cu alti ochi, de aceea poate nu mai stim sa ne exprimam cu adevarat iubirea fata de cineva dar ea exista este in adancul sufletului si din fericire nu o poti vinde, nu o poti imprumuta, este a ta la fel ca si sufletul, iar daca ea exista cu adevarat, cu siguranta nu va disparea nici dupa moarte. 🙂

  10. @ un nou sens:

    Depinde de fiecare dintre noi.
    Se raporteaza la individ, nu este ceva de grup.
    Nu poti sa faci pentru altul, cel mult poti sa oferi un sfat, care este sau nu, acceptat. 🙂

  11. Expresia „Sunt mort dupa tine”, se subantelege prin „Te iubesc atat de mult”; si ncidecum „sunt mort dapa tine „, adica „after you…”, adica, „tu mai intai…”

Lasă un răspuns

