Dupa somn…

Poate va intrebati cu ce comori ramanem cand visurile si somnul se spulbera…

Somnul si briza odihnei sufla un aer cald peste fiecare dintre noi si patrundem intr-un univers tainic in cateva clipe…

Oare de ce dormim? Oare de ce iubim aceasta transa de care suntem dependenti ca de un drog curativ?

Pentru ca stim ca in somn povestile, dorintele si basmele prind viata, devin reale si le putem atinge?

Nu stiu, insa…

…stiu ca atunci cand ne trezim si acel nor dulce ce ne-a invaluit mintea a disparut, cand nu mai suntem in Bahamas, ci dormim cu capul pe birou osteniti de atata munca, atunci cand o persoana pe care o iubim nu mai este langa noi caci a plecat odata cu visul, ramane…Ce ramane?

Ramane un strop de bucurie, o amintire pe care nu o regretam, o lacrima pe obraz sau un suras si niciodata agonia inimii ca visul acela a disparut. Pur si simplu stim ca va urma altul…

Si totusi, doar atat ne ramane dupa ce ne trezim din visare? Doar atat ne poate oferi somnul?

Nu este adevarat!

Pe langa toate starile sufletesti placute pe care le avem dupa ce ne odihnim, daca ne uitam cu atentie in coltul ochilor, vom observa niste puncte albe, asa-zisii „puchini”.

Toti ne spalam pe fata, ne invioram, ne curatam, insa adevaratul poet si-ar da seama ca in acele puncte din coltul ochilor se ascunde visul de peste noapte, tot ceea a trait in somn, totul si mai mult decat ne putem imagina…

Adesea ne intrebam: „De ce nu mai imi amintesc ce am visat?”

Probabil pentru ca te-ai spalat pe fata… 😉

Puchinii se aseaza in coltul ochilor pentru ca sunt lacrimile ochilor mintii care au vazut splendori in vis iar acum plang caci au fost treziti intr-o lume care nu ofera nimic, poate chiar mai putin.

Si acum ca am dat o definitie filosofica neinsemnatilor puchini 🙂 si le-am descoperit semnificatia artistica, ar fi bine sa-i spalam in continuare, ca sa reimprospatam sursa de visuri. 🙂

Izvorul visurilor este nesecat…


34 de gânduri despre “Dupa somn…

    • Andrei, ma bucur ca asa ai citit, pe fond muzical.
      Starea creata, daca esti pe aceeasi lungime de unda cu cel care a scris, iti da aripi gandurilor. 😀
      Ma bucur pentru sensibilitatea ta!

  1. Multumesc pentru aprecieri, ma bucur ca te-am cunoscut (tot la Vania, se pare ca un loc de intalnire si nu e la…Dinar!).
    Te-am trecut in Blogroll si voi citi mai mult, e atragator ce se intampla aici!
    O zi cat se poate de buna! >)

  2. Visez, de cele mai multe ori îmi amintesc ceea ce am visat şi chiar dau o interpretare viselor, încerc să desluşesc sensul evenimentelor. Când sunt agitată peste zi, noaptea visez lucruri nu tocmai plăcute, probabil visele primesc nuanţe din ceea ce se întâmplă în viaţa noastră de zi cu zi.

    Hai să-ţi spun una tare, de câte ori visez ouă, a doua zi primesc bani…faine vise, să fie peste normă…ha,ha,ha…

    Pupici geaninoşi în cantităţi industriale!

    • Geanina, tocmai ce a sosit postasul.
      Auzi, ma pune sa semnez de primire pentru…wow…o cantitate industriala de pupici geaninosi! 🙂
      Am semnat.
      Au ajuns si iti trimit si eu altiiiii! 😛

      Cand ai mai multe vise, asa fara norma ca si pupicii geaninosi, mai da-i si lui Cristi, ca el nu viseaza, sau nu-si aduce aminte! 😉

  3. Gabriela, cred că visele sunt mai mult decât ai putea descrie vreodată în cuvinte. Sunt legate de tot ce simțim noi în realitate și se arată în deplina lor sinceritate, fiind munca subconștientului nostru. More than words de la Extreme e o melodie care e foarte bine aleasă.

    • Izvorul lor este nesecat…sa ne bucuram deci de ele!
      Eu ma bucur ca acest articol te-a facut pe tine, Cristian, musafirul meu.
      Bine ai venit!
      Te mai astept si pentru alte schimburi de pareri. 🙂

  4. Noaptea aceasta am dormity mai bine, m-am culcat mai devreme si am inceput cu vizitele in blogosfera, o calatorie placuta, dar obositoare.
    Am visat, dar am uitat.Inseamna ca n-am avut un cosmar. 🙂

    • ooo … pai asta … e o proba facuta cu wordpress… nu vine de la blogspot…. e de la celalalt blog pe care nu il folosesc . fac doar probe….am copiat o postare din blogspot si acolo erau mai multe pinguri… si pt alte bloguri. oricum pingurile chiar daca nu vin sunt valabile… (doar ca nu se vad pe blogurile respective…)

  5. „Oare de ce dormim? Oare de ce iubim aceasta transa de care suntem dependenti ca de un drog curativ?”

    Somnul nu este decat o reincarcare a bateriilor biologice si ale functiilor psihosomatice ale fiintelor vii in general si ale fiintelor rationale (om) in special, intrucat somnul poate fi considerat un fel de…”stand-by” in vederea unui nou inceput, al unei noi activitati, in mod normal creatoare, benefice si justificata de circumstantele existentiale in care gravitam nu levitam !…

    Totusi, se poate spune despre unii ca despre cel din proverbul paradoxal: „Cine se scoala cu noaptea-n cap, asa sta toata ziua…!”
    Este adevarat si totodata tragic daca unii pentru ca sa poata dormi trebuie sa ia droguri sau, in anumite cazuri de agitare agresiva sa li se administreze sedative sau chiar tranchilizante…

    In mod normal, pentru omul normal somnul a fost, este si ramane tot o activitate organica dar pusa pe…stand-by !

Lasă un răspuns

