Donati sange? Nu, donez cafea!

Cum poti explica viata, unui copil? Raspunsul este: nu ai cum. Ii va intelege singur sensul. Cand va incerca prima cafea implicit va gusta din realitate.

Cu ochii mari si dornic de a intelege o lume in care nu poate patrunde atat de timpuriu, copilul priveste masa din camera, pe care este asezata o vaza cu flori care nu transforma incaperea intr-una de basm, ci o lasa sa doarma intr-o stare care o face sa para la fel de comuna ca toate celelalte. Cu toate acestea nu poate trece neobservata o ceasca pe jumatate plina cu cafea care sta tacuta pe coltul mesei, dar plina de siretlicuri, isi leagana continutul, facand cu ochiul celor din jur, ademenindu-i si chicotind. Cine ar fi crezut ca tocmai ea va face diferenta?

Ii simte mirosul amarui, mireasma putin calda si totusi, desi ii displace, vocea curiozitatii ii spune: „Haide, soarbe putin!”. Cu o oarecare teama de gustul ce-l va simti, cu mainile tremurande, prinde de toarta cestii stiind ca acea prima inghititura din namolul lichid pe care adultii il beau cu atata placere, va face ca viata sa nu mai fie cum era.

Cafeaua a fost gustata. Copilul e contrariat, parca vede lumea cu alti ochi. Oare sa fie efectul cafeinei despre existenta careia nici nu stie? Nicidecum.

Gustul amarui al cafelei neindulcite parca l-a maturizat pe copil. A fost primul contact cu lumea pe care pana nu demult nu o putea percepe ca si un adult. A fost prima inghititura amaruie, prima data cand a inteles ca viata este ca si cafeaua: amara, daca nu adaugi zahar.

Copilul se pregateste sa intre nerabdator in universul oamenilor maturi, al celor care stiu gustul cafelei. Este in pragul usii care deschide calea catre lumea in care oamenii nu se pot trezi daca nu-si beau „drogul”, in care sangele se amesteca cu cafeaua si devine imitatia elementului vital, insasi viata, insa diluata.

Imi amintesc de ziua in care am sorbit si eu dintr-o ceasca de cafea pentru prima data. Acest lucru nu s-a intamplat in urma cu mult timp, insa stiu ca desi aproape de maturiate, acel lichid mi s-a parut cel mai „neprietenos” posibil. Nici nu am apucat sa-l inghit ca l-am si aruncat din gura. Cu toate acestea, azi nu as refuza un cappucino, un frappe sau o specialitate Starbucks, de care m-am indragostit.

Voi ce necunoscuta din ecuatia vietii ati aflat odata cu prima inghititura din prima voastra cafea?

Iata un video pe care l-am gasit intamplator cand cautam unul potrivit pentru acest articol. Parca cineva mi-a citit gandurile si l-a realizat special pentru mine. Se incadreaza perfect in subiectul postului meu. Njoy!

32 de gânduri despre “Donati sange? Nu, donez cafea!

  1. Nu mai ţin minte când am băut cafea pentru prima oară. Pur şi simplu nu reuşesc să îmi amintesc. Să însemne asta oare că nu mi-a creat o stare deosebită atunci şi de aceea am uitat?

    • Cine stie…
      Poate ca scriai ceva, erai concentrat la metrica unui vers si fara sa-ti dai seama, simtind ca trebuie sa bei ceva ai dus instinctiv mana spre ceasca de cafea adusa pentru colegul tau de birou, care in acea zi nu venise. Cand ai rezolvat ceea ce nu-ti iesea cum ai fi vrut la strofa buclucasa, ai realizat… ca tocmai ai terminat de baut ceea ce se numeste cafea.
      Apoi au urmat si altele…nu? 🙂

    • Eu atata spun: viata e uneori la fel de amara ca si cafeaua neindulcita. La urma urmei nici nu trebuie sa bei cafea ca sa intelegi acest lucru. Afli de la cei care au baut-o inainte si ii crezi pe cuvant. 🙂

      Sunt niste comparatii plastice… Se subintelege faptul ca nu poti intelege Viata prin simplul fapt ca bei o atat de comuna ceasca de cafea. 😀

      O duminica placuta iti doresc! 😉

    • Esti o adevarata englezoaica. „Ceiucul” nu numai ca este un remediu naturist, dar este si o bautura cat se poate de placuta si revigoranta.

      Tie ce gen de ceai iti place? Eu, una, ador ceaiul de musetel. 🙂

  2. Draguta postarea ta! Este scrisa cu foarte mult bun simt, stil si pe de-asupra este foarte profunda.

    Unicitatea te caracterizeaza, Gabriela! 🙂

    Eu beau cafeluta de cam 3 ani, dar nu am devenit dependenta pentru ca o beau cu masura si nu zilnic. E buna cand trebuie sa te trezesti si nu poti! In rest, it sucks! 😀

    PS: Mie mi-a placut foarte mult articolul acesta. Am citit printre randuri, am inteles substratul. Ce nu inteleg eu e de ce toti cititorii tai comenteaza raportandu-se doar la cafea, cand de fapt viata este subiectul despre care vorbim aici.

    Iti doresc mult succes in continuare si noapte buna! 🙂

    Cu deosebit respect,
    Cora

    • Hei, multumesc si ma bucur ca ti-a placut! 🙂

      Sincer, nu stiu de ce discuta toti doar despre simpla cafea. Precum ai spus si tu, nu este ea subiectul principal. In fine, viva cafeaua! 🙂

      • 🙂 🙂 🙂 Tie iti place cafeaua dulce-dulce sau doar indulcita, ca sa vorbim si noi DOAR despre cafea…era sa scriu „ceafa”! 😆

  3. @Black Angel: Exista doua alternative: ori renunti la cafea (nu se va intampla, asa-i? :)), ori cand iti tremura mainile ca la 70 ani, faci si tu haz de necaz si zici: „Cand eram tanar fecior…” 🙂

    • ..eee tanar fecior…. =)) . nu ajung acolo
      de lasat ma pot lasa, important sa imi gasesc alta activitate!! ..da tigari m-am lasat!! crezi ca cu cafeaua e mai greu??;) …nuuu……….. e simplu, cel putin la mine:D

  4. @Coraline: Asa-i ca-i haios? Asa mi s-a parut si mie! 🙂

    @Coraline (2): Imi place cafeaua „mild-sweet”, ca sa zic asa! Ideea e ca beau destul de rar cafea!

    @Coraline (3): 😉 😆 😀 Iti multumesc inca o data!

  5. nici eu nu beau cafea. nici macar ocazional. daca mi se ofera un 3in1, un capuccino, o ciocalata calda sau un „amarat” de ceai accept, insa cafea: nu, mersi. Si asta nu din cauza ca ma gandesc la sanatatea mea, sau ca ma gandesc ca nu voi mai dormi… pur si simplu nu mi-a placut, si am incercat cu diferite branduri… facuta de diferite persoane->la fel. Uneori toata lumea se uita ciudat la mine cand refuz o cafea (weirdo, freak) si cateodata accept cafea din complezenta :))
    la fel a fost si cu tigarile la mine, am incercat sa vad care e smecheria. ok, am facut norisori din fum, ma uitam fascinat la felul in care tigara arde incetisor, apoi scapam tacticos de scrum pe peretii scrumierei; am fumat 2-3 tigari insa tot nu m-am prins de ce ar trebui sa fumez….. care e faza?

  6. Ei, nu poti sa interzici celor care nici nu fumeaza, nici nu consuma alcool (cazul meu) sa nu bea cafea. Fiind si hipotensiva, cafeaua pe langa gustul exceptional (daca nu te multumesti cu chestii ieftine) are meritul de a echilibra tensiunea si de a stimula activitatea cerebrala. Provin dintr-o familie de medici, asta spune mult! Acum fug sa beau o cafea buna! A, este si varianta decafeinizata! 😀

Lasă un răspuns

