Egocentricii

________________________________________________________
V-ati gandit vreodata de ce englezii au decis ca pronumele personal „I” (eu) sa fie scris cu majuscula indiferent de pozitia sa intr-o fraza? Sa fie doar o problema de aspect sau sa fie o dovada subtila a pretuirii exagerate a propriei persoane, astfel incat aceasta este number I in orice situatie? Oare ati observat ca atunci cand scriem pronumele personal „I” (pe computer), acesta corespunde semnului grafic al cifrei romane „I”? Oare ce sa insemne?

Am cautat, din curiozitate, pe Google, si n-am gasit nici o explicatie , iar din cate imi amintesc, acum 13 ani, cand eram la gradinita si invatam pronumele personal „I” din engleza, nimeni nu a dat vreo explicatie referitoare la scrierea acestui pronume; in scoala, nici atat!

Oare ar trebui sa scriem si noi, romanii, „Eu”? Oare suntem cu totii niste egocentrici cu masca altruismului pe chip? Oare?

Voi ce credeti?

15 gânduri despre “Egocentricii

    • Nici eu nu-l stiu! Exista atatea lucruri pe aceasta lume ale caror raspunsuri nu le cunoastem.

      Chiar nu vreau sa stiu raspunsul intrebarii pe care am pus-o, pentru ca tind sa cred ca este adevarata. De aceea ma rezum la a spera ca nimic din ce am banuit referitor la „doza noastra de egoism” nu este adevarat.

      😀 😀 😀 😀

  1. Chiar daca nu vrei raspuns la intrebarea de mai sus o sa-ti dau totusi o parere , si o sa incep cu un exemplu :
    In Biblie scrie „iubeste-ti aproapele” eu o sa adaug „cum te iubesti pe tine „; pentru ca baza progresului este chiar iubirea de sine si orgoliul . Daca nu ar fi iubirea de sine , nu ar fi diferentele dintre clasele sociale si totodata nu ar fi nici dorinta de progres .. deci unpic de egocentrism trebuie , insa daca nu este insotit de altruism metoda noastra da faliment si vom ajunge o specie pe cale de disparitie .

    • Citatul din Biblie pe care l-ai amintit suna cam asa: „Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti”. Consider ca insusi acest citat incurajeaza la a nu fi egocentric.

      Vorbeai de orgoliu, de iubirea sau stima de sine. Dupa parerea mea, cele amintite mai inainte nu ar trebui sa ne indemne la egoism.

      Exista o diferenta intre cum ne comportam cu propriile persoane si cum ne purtam cu cei din jur. Nici spiritul de competitie nu ar trebui sa ne faca sa fim egoisti sau egocentrici.

      Eu as inlocui ce ai spus tu: ” deci un pic de egocentrism trebuie „, si as spune ca ceea ce ne trebuie pentru a progresa este motivatia si ambitia. Egocentrismul nu ne va ajuta deloc.

      E important sa nu te subestimezi insa e la fel de important sa vezi si sa admiri si calitatile altora. Doar asa te poti dezvolta armonios!

      Cam asa gandesc eu aceasta problema!

      Iti multumesc pentru parerea ta!

      Te mai astept pe blog! 🙂

  2. Citeam candva, undeva, dintr-o carte in limba engleza despre folosirea corecta a verbului „a fi” la timpul prezent („I am”), o istorioara despre un om care dupa ce si-a dat obstescul sfarsit, se prezinta in fata Portii Raiului. Bate incet, sovaielnic in poarta. Din spatele portii se aude un glas:
    – Cine este?
    – Eu sunt…( continua rostindu-si numele) („It’s me”…)
    – Nu te cunosc…, i se raspunse de dincolo pe un ton categoric.
    Omul nostru din nou bate in poarta.
    – Cine esti ? se repeta din nou intrebarea.
    – Eu sunt… ( si-si rosti din nou numele) („It’s me…”)
    – Ti-am spus sa pleci, nu te cunosc ! i se raspunse din nou
    Calatorul intristat tacu pentru o vreme… Apoi, indrazni iarasi. Se apropie de poarta si bate din nou in ea…
    – Cine esti ? il intampina acelasi glas ferm.
    – Da, Doamne, cu voia Ta… sunt eu…( Yes, I am…)
    – Bine, intra rob bun si credincios… Afara sunt numai cei aroganti, mandri… Cei care n-au trait in smerenie, nu au ce indrazni a bate!

  3. Altruismul, in forma pura, de fapt nu exista. Citesc in ultima vreme tot mai multe pareri interesante ( si la moda) ale unor filozofi pe tema asta si am inceput sa-mi dau seama ca asa este.
    In concluzie, egoismul nu este antonimul altruismului…

    • ….dar in nici un caz sinonimul altruismului!

      Ma bucur ca te preocupa acest subiect!

      Hai pe blog ori de cate ori iti face placere, si vorbim…! 🙂

  4. sincer nu cred. De fapt nici americanior nu le pasa daca scrii cu I sau i. Atunci de ce sa scriem noi cu E. Chestia tare ii ca I seamana cu 1 deci pe firul conotatiilor egocentrice I 1’st

Lasă un răspuns

