Once upon a December

Hello, hello, people!

Se pare ca a venit iarna si ne-a prins „supraincalziti” de atata munca, incat nici nu ne-am dat seama de prezenta ei. Ca sa ne trezeasca „din somnul cel de moarte”, a hotarat sa ne inghete pe ici pe colo si sa ne inzapezeasca, ca in cazul in care nu nu ne-am da seama de ea din cauza frigului, sa ne putem da seama de la stiri! 🙂

Vin si sarbatorile! Cand crezi ca ai terminat cu toate lucrurile ce te stresau, observi ca trebuie sa incepi sa cauti brazi, sa faci curatenie prin casa, sa faci de mancare, sa impodobesti, sau observi ca te-ai virusat….ca in cazul meu!

Spre deosebire de calculatoare carora trebuie doar sa le reinstalezi Windowsul, omul cand e bolnav trebuie sa stea sub patura, sa isi ia temperatura in mod repetat, sa bea ceaiuri cu gusturi ciudate, sa suporte tusea si stranuturile, si mai ales, sa nu le dea viroza si la altii. Mai presus de toate, nu poti iesi afara, ceea ce este total impotriva a ceea ce am planuit sa fac in aceasta vacanta binemeritata! In fine! Mai bine nici ca se putea! 😆 😯 😀

Faptul ca vine Craciunul ma bucura, insa referitor la Revelion raman impasibila.

De abia astept sa impodobesc bradul, sa simt atmosfera aceea specifica sarbatorilor (ca sa nu zic specifica Craciunului :)), sa ma delectez cu mirosul bradului, sa beau ciocolata calda cu scortisoara, sa stau fara cuvinte in fata bradului si sa ma uit la jocurile de lumini din el ca atunci cand eram mica. Nimic nu poate fi mai bine! Insa, vedeti voi, Craciunul nu inseamna numai atat! Nu inseamna sa ne concentram doar pe ceea ce facem noi, ci este ocazia oficiala de a ne aminti ceea ce a facut Cineva pentru noi, cu mult timp in urma.

Acel cineva nu a fost Burebista, Decebal sau Traian, ci acel cineva a fost Perfectiunea, Sfintenia, Dragostea, toate acestea intrupate pe Pamant. Acel cineva a fost Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu!

Exista atatea legende legate de Craciun, insa acestea nu fac altceva decat sa dea uitarii adevarul.

Povestea, pe scurt, ar fi aceasta:

Dumnezeu s-a uitat din Cer pe Pamant si a vazut haos, pacat, multe scopuri desarte, pentru care noi, oamenii, nu am fost creati ca sa traim, insa toate aceste lucruri erau consecinte ale pacatului originar.

Pentru ca plata pacatului este moartea, si pentru ca noi toti eram condamnati la moarte, Dumnezeu, iubindu-ne cum nimeni n-a iubit vreodata omul, a hotarat sa ne salveze pe noi, trimitandu-si unicul Fiu la moarte, in locul nostru, pentru a ne rascumpara prin Sangele lui Divin si universal, singurul care putea sterge pacatele intregii omeniri.

Fiul lui Dumnezeu, a venit pe Pamant, in trup de om, umil, fiind nascut de fecioara Maria, intr-o iesle din Betleem, in frig, incalzit doar de suflarea animalelor din grajd! El, Dumnezeu, Creatorul lumii si al omului, Stapan peste Univers, cunoscator al gandurilor si Prietenul cel mai bun al celor care se incred in El, nu s-a nascut intr-un palat, ci in paie. El se numea Isus.

Toata viata a spus lumii despre bunatate, dragoste, a facut de cunoscut Adevarul, adica pe El. Oamenii au aflat ca „nimeni nu vine la Tatal” decat prin El pentru ca El „e calea, adevarul si viata”.

Intr-un final, ca sa se implineasca cele spuse in Scriptura, Isus a fost vandut de Iuda Iscarioteanul in schimbul a 30 de arginti, Isus fiind batjocorit, scuipat si batut, in locul nostru, ca sa ne fie iertate pacatele. Cel fara de prihana, Mielul jertfit, a suportat rautatea omului, greutatea pacatelor omenirii, moartea de cruce in locul nostru, cei care meritam toate acestea.

Si in momentele in care se sfarsea pe cruce, Isus s-a rugat pentru oameni, ca Dumnezeu Tatal sa ii ierte pentru ignoranta si rautatea lor.

Isus a inviat dupa 3 zile, noi capatand viata vesnica, apoi s-a inaltat la Cer, unde a promis sa pregateasca un loc pentru toti cei care au crezut si vor crede in jertfa Lui si in faptul ca doar prin jertfa Lui sunt iertate pacatele. Tot Isus a spus: „Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit, iar cine nu va crede va fi osandit!”. Tot El, a spus oamenilor sa invete si pe altii adevarul si sa-i faca sa-L cunoasca pe El.

Aceasta este adevarata semnificatie a Craciunului: Ioan 3:16: „Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, incat a dat pe singurul Sau Fiu, ca oricine crede in El sa nu piara ci sa aiba viata vesnica.”

Ziua de Craciun e ziua in care Mantuitorul nostru s-a nascut. El nu a venit in lume ca sa impodobeasca bradul ci ca sa moara in locul nostru, ca noi sa avem viata.

Tot ce inseamna decor, e ca sa faca atmosfera de sarbatoare mai placuta pentru noi, insa adevarata sarbatoare trebuie sa fie in suflet, unde cunosti adevarul despre cea mai mare dovada de iubire din istorie!

Craciun fericit tuturor!

Cu drag,
Gabriela

23 de gânduri despre “Once upon a December

  1. Mi-a placut Gabriela aceasta postare!
    Am sa-ti spun si de ce!
    Ai un fel al tau, aparte, in care sintetizezi o intreaga istorie, transformand totul, intr-o relatare a faptelor usor de inteles, frumos, aerisit!
    Nu vreau sa te laud, dar cand citesc ce scrii tu, am senzatia ca stau la marginea unui izvor, si culcat in iarba ascult susurul dulce, aducator de liniste, pace…
    In ceea ce scrii tu, cuvintele se rostogolesc ca picurii de apa din izvor…
    Stiu, ca atunci cand vei avea timp…izvorul cuvintelor se va transforma in cascada, a carei melodie impresioneaza altfel.
    Umorul fin da frumusete si are acel efect asupra mea, ca al unei soprane de coloratura, sau ca sa transpun totul in sfera vizualului, ca al arabescurilor, care au rolul de a da viata monotonului.

    Referitor la adevarata poveste a Craciunului, da, si aici iti dau dreptate!
    Ce frumos ai incheiat:
    „adevarata sarbatoare trebuie sa fie in suflet, unde cunosti adevarul despre cea mai mare dovada de iubire din istorie!”
    In aceste cuvinte ai spus TOTUL!

    Bucura-te Gabriela la aceasta sarbatoare a Nasterii Pruncului, cantand sfinte colinde, dar si de farmecul povestilor cu mosul cel aducator de daruri, care ne face sa fim vesnic copii!
    Deja parca te vad, cautand sub brad… 😉 🙂 😀

    • Multumesc frumos pentru aprecieri, urari….pentru faptul ca ai comentat postul.

      Ma bucur sa simt sustinere si sprijin din partea ta! Bless you! :p

      Sarbatori fericite si tot ceea ce trebuie sa se intample bun pentru tine, sa se intample, si tot ceea ce iti doresti bun pentru tine si pentru cei din jur, sa se implineasca! 🙂

  2. Gabriela, esti sigura ca implinesti doar 18 ani? 😉
    Ma uimesti!

    Eu nu prea sunt cu cele legate de religie, dar recunosc ca tot ceea ce ai scris se leaga, au o logica si te felicit ca spui ceea ce simti!
    Multi nu o fac!

    SARBATORI FERICITE!
    SA-TI ADUCA MOSUL CEEA CE-TI DORESTI! 😀

    • Da, implinesc 18 ani cam peste 6 luni. Ceea ce scriu vine din suflet, subiectele pe care le abordez contin pareri personale legate de mai multe aspecte ale vietii.

      Iata, o scurta compozitie scrisa pe moment intr-un comentariu recent lasat unei alte colege de blogareala :p ! Tot ceea ce i-am scris ei, iti doresc si tie!

      Sarbatorile vin, sarbatorile vin….:) 🙂

      Draga elevu’,
      Cand stateam ieri pe geam si ma uitam la cer, l-am vazut pe Mosu’, dardaind de frig in sania trasa de reni in frunte cu renul caruia Mosul ii zicea Rudolf. Nu mi-am putut da seama daca intr-adevar era Rudolf despre care stiu eu, pentru ca nasul lui nu era rosu, ci mai degraba era vanat. Cred ca din cauza frigului. 🙂

      Mosul, infofolit din cap pana in picioare, se tot dadea cu Olynth in nas, pentru ca na’, sloganul e “Libertate pentru nas!”, insa sarmanul nu stia ca acest spray usuca mucoasa nazala. Se pare ca am aflat eu mai repede. 🙂

      Mosul mi-a zis sa nu-mi fie teama, ca desi a umblat prin multe tari si prin multe mall-uri in ultima vreme (Carrfour, Pollus, Iulius Mall, Sears, Wall Mart etc. 🙂 ), e doar racit, si nicidecum nu are gripa porcina.

      Mi-a mai zis sa am rabdare pentru ca va trece si pe la bradutul meu, insa doar in seara de Ajun.

      Cum Mosul se familiariza cu adresele, cautand nedumerit o strada in orasul nostru careia recent i s-a schimbat denumirea, nu stiu cum, poate din intamplare, i-a cazut din sanie lista de cadouri….si ce lista… 😯 . Era infasurata pe un con de brad. Cred ca era cel mai mare con pe care l-am vazut vreodata. In fine… Luand lista in mana, am inceput sa citesc. Mi-am vazut cativa prieteni trecuti pe lista, mi-am vazut si numele meu, si te-am vazut si pe tine, draga elevu'(le)… 🙂 Nu pot sa-ti spun mai mult… doar ca Mosul iti va aduce un cadou mare cat China, in seara de Ajun, dupa ce te vei culca. Se pare ca Mosul vrea sa te invete indelunga rabdare! 🙂 🙂 🙂

      PS: Mosul m-a rugat sa te informez cu privire la ziua in care iti vei primi cadoul, stiind ca am blog si astfel putem comunica usor. 🙂 🙂

      In rest, Mosul nu a mai zis nimic. A zis doar un Ho Ho Ho, cu o voce sfarsita ca a lui Michael Jackson, deoarece il chinuia o tuse enervanta.

      🙂 😀 🙂 😀 🙂 😀 🙂 😀 🙂 😀 🙂 😀 🙂 😀 🙂 😀

      Tinem legatura, si dupa seara de Ajun, discutam asupra cadourilor primite 🙂 🙂 …..

      Sarbatori fericite!

  3. De Craciun, fii mai bun, fii adevarat, spune da, nu spune nu, de nu, ma supar….uuu! 🙂 😉

    Filo XI G iti ureaza sarbatori fericite!

    Hai la o bataie cu bulgari de zapada! 🙂 🙂 😉

    • Thank you, thank you! Si voua, va urez sarbatori fericite si sa aveti parte de un revelion cum stiu ca va doriti! Trebuia sa vin si eu,,,,,dar…. 😦

      Anyway……. Still happy! 🙂

  4. Hello, iubita, vad ca pe mess nu te mai vad, cont de hi5 nu ai, asa ca iti comentez pe blog!

    esti tare. xoxoxo … 🙂 :kiss: :kiss:

    Sarbatori fericite!

    Un video bazat! :):) P Mos il doare-n c’r de criza!

    • Salut! Pai nu ma mai vezi pe mess, si ti-am explicat si de ce!

      In fine, nu conteaza…..multumesc pentru urari si pentru video…este foarte comic! 😀
      Te mai astept sa-ti spui parerea pe blogul meu!
      Sarbatori fericite!…si….te rog, nu-mi mai spune „iubita”…Got it? 😉

      • Lasa-l doar pasarea malai viseaza. Oricum postatul e pe gratis desi nu cred a citit post-ul

    • Hmmm….observ cumva gelozie? Why? 🙂
      Fara suparare, dar eu stiu ca toate pasarile malai viseaza :), nu numai unele…. 😀
      El a avut curajul sa spuna ce gandeste…..
      Ca a citit, ca nu a citit post-ul meu, e problema lui! Am apreciat gestul de a-mi lasa un comentariu de sarbatori, cu urari, cu un video superb…ce mai, cu tot tacamul! 😛
      Nu trebuie sa ne suparam pentru faptul ca mi-a zis iubita! Are dreptul sa incerce la fel cum si tu ai! 🙂

      Eu mi-am facut cunoscuta pozitia mea fata de atitudinea lui! Practic eu decid, nu crezi?

      Oricum, multumesc de comment! 🙂

      Sarbatori fericite! 🙂

      • Gelos… neeh. Merci oricum de raspuns. Ideea e ca la post erau niste clipuri de pe youtube dar se pare ca nu se vad. 😦 Mai incerc odata. Daca nu se vad astea’s link-urile:

        Sarbatori fericite si tie Gabee!

  5. @s2rg0n 🙂

    Haide ca te ajut eu ca sa se vada cele doua clipuri! 😀
    Se pune embedul! 😉

    ITI MULTUMESC FRUMOS PENTRU CELE DOUA CAPODOPERE MUZICALE!

    • “Muzica este o armonie agreabilă în onoarea lui Dumnezeu şi desfătarea permisă sufletului.”
      Johann Sebastian Bach

      Acest citat ti l-am mai lasat odata….
      Se potriveste atat de bine dupa cele doua bucati muzicale lasate de s2rg0n !

  6. Scrii foarte frumos si ai face bine sa nu renunti la ideea de a scrie o carte. Trebuie sa stie mai multi despre tine. Iti urez un Craciun fericit si un an plin de bucurii. Le meriti din plin.

    • Pai, acum, daca am zis ca voi scrie o carte, voi face tot posibilul sa ma tin de cuvant!

      Oricum, ma magulesti cu complimentele pe care mi le faci! 🙂 🙂 Trebuie sa fiu foarte sincera si sa-ti spun ca si tu esti foarte buna in „ale scrisului” si ar trebui ca in viitor sa iti fructifici si tu talentul, pentru ca merita! Exact cum imi citesti tu blogul cu placere, asa il citesc si eu pe al tau! Ma bucur ca te cunosc, Sorina!

      In rest, sarbatori fericite si tie, sa ai parte de multa pace, de liniste si de multa, multa iubire de sarbatori si nu numai!
      Ne mai auzim! 🙂

      Gabriela 🙂 😎

  7. Cand vei sta langa brad, admirandu-i haina de globulete si lumini, savurand aroma ciocolatei fierbinti, asculta, te rog, aceasta melodie!

    JOY, HOPE AND PEACE!
    …este urarea mea pentru tine si cititorii blogului tau!

Lasă un răspuns

