Can anyone tell me why?


…………………………………………………………………………………..
Dupa ce acum doua zile a plouat cu view-uri pe blogul meu (am avut aproape 300 de view-uri), lucru pentru care le multumesc tuturor celor care au intrat si mi-au citit articolele, am decis ca azi sa postez din nou. E adevarat ca va exista un cost de oportunitate destul de ridicat (vorbind in termeni econimici 🙄 ) din cauza ca imi iau din timpul de a lucra la un proiect la informatica, pentru a scrie pe blog, dar cred ca termin intr-un sfert de ora, deci nu va fi o calamitate.

Azi m-am gandit sa „filosofez” pe tema inceputurilor :mrgreen: .

Mi-a venit ideea sa scriu despre acest subiect ieri, cand ma intorceam de la o repetitie de cor. Mi-au venit in minte amintiri legate de inceputurile mele in anumite domenii si implicit mi-am amintit celebrul cliseu: „Inceputurile sunt intotdeauna grele si continuarea a ceea ce ai inceput e si mai grea!”
De aici am ales si titlul „Can anyone tell me why?” (Poate sa-mi spuna cineva de ce?).

De ce inceputurile sunt grele? Ce exista in fiinta noastra si ne retine sa incepem ceva ce poate ne-am dorit de mult, prin iluzii precum frica, emotiile, teama de esec, comoditatea, nesiguranta, lipsa de speranta etc.

Exemplul cel mai clar este urmatorul: Cred ca fiecare din noi am vizionat macar un film gen romance, in care el/ea are o oarecare teama de a-i declara fiintei iubite, sentimentul care il poarta pentru acesta/aceasta. Aici nu ne gandim la filmele cu gay, pentru ca acestia au curajul sa declare orice, oriunde. Nu stiu cati dintre voi stiti ca am o oarecare pasiune in a analiza filmele pe care le vad sau muzica pe care o ascult. E important sa fii receptiv, dar mai important este sa savurezi fiecare scena inteligenta, sa inveti din experientele altora (chiar daca unele sunt imaginate de cineva), sa te bucuri de fiecare ritm sau modulatie (in muzica). Uite asa, stand si relaxandu-ma uitandu-ma la un film apartinand categoriei mentionate mai sus, in care existau doi protagonisti care nu-si puteau marturisi dragostea, am inceput sa ma gandesc… Prima data mi s-a parut ca derularea evenimentelor este putin banala, ba chiar monotona, intalnind-o sub diferite prezentari in mai multe filme. Dupa aceea mi-am dat seama ca acelasi lucru se intampla chiar in viata de zi cu zi. Dar, din nou, de ce?

De ce pana si dragostea, care este un sentiment dumnezeiesc si nobil, poate fi tinut ascuns? Lumea are nevoie de dragoste! De ce atunci cand sentimentul este curat si adevarat, este inchis intr-un suflet care nici el nu poate fi plin de culoare deoarece sufoca dragostea?
Nu putem stii exact! Fiecare suntem pusi in circumstante diferite in care trebuie sa actionam diferit. Tot ce stiu este ca puterea se afla in sufletul nostru. Daca lasam rautatea sa se vada uneori, de ce nu am lasa si dragostea?

De ce inceputul inceputului este mai lent decat inceputul sfarsitului?

Iata, din nou, o intrebare cruciala la care nu gasim prea lesne raspunsul.

De multe ori vrem sa incepem ceva, dar nu reusim atat de repede, dar cand traim ceva frumos, sfarsitul acelui lucru se apropie cu pasi grabiti! Sunt convinsa ca toti am experimentat acest lucru. Este ceva tipic uman, o lege nescrisa ca tot ceea ce incepe sa se si termine, doar ca mai repede sau mai incet. Am observat ca necazurile zabovesc in vietile noastre mai mult decat bucuriile. Din nou, de ce asa?

Cred, totusi, ca nu ar terbui sa ne lamentam cu privire la greutatile din vietile noastre, ci ar trebui sa fim multumitori de ceea ce primim bun si frumos, indiferent cat de mult sau cat de des!

Viata merge inainte cu sau fara jalea oamenilor! Prefer sa zambesc decat sa ma „incretesc” 😥 plangand! 🙂

De ce? Pentru ca am puterea de a decide!

Voi ce ati hotarat sa faceti mai departe? ➡ ❓

17 gânduri despre “Can anyone tell me why?

  1. Raspund la prima intrebare:” De ce inceputurile sunt grele?”, cu o alta intrebare-ghicitoare:
    „Ce merge dimineata in patru picioare, la amiazi in doua picioare iar seara, in trei picioare ?” Mersul bebelusului care incepe sa umble de-a busilea, in patru picioare; deci iti trebuie rabdare, adaptare si o groaza de timp pana detii controlul asupra mersului biped. Apoi, continuand sa mergi, iti va fi din ce in ce mai greu pana intr-o zi, cand iti va fi foarte foarte greu si… te vei adapta la mersul sprijinit in baston, ( in trei picioare) deci, iti trebuie o viata intreaga pentru a te resemna pentru mersul anevoios. Totul este sa constientizezi perioada aceasta si sa fii pregatit pentru ea !

    Raspunzand la a doua intrebare: „De ce dragostea, acest sentiment dumnezeiesc si nobil, trebuie sa ramana ascuns ?”
    EL NU TREBUIE sa ramana ascuns decat pana la vremea inflorescentei lui ! Orice lucru are vremea lui propice manifestarii plenare !
    Gandeste-te ce ar insemna sa rupi un boboc de trandafir sau de orhidee ce inca nu a trait clipa superba a exploziei incandescente de culori si parfumuri ? Ar fi un act de impietate, un sacrilegiu, o crima ! Sau poate, nu ai ales intelept intimitatea si importanta festiva a clipei de dezvaluire a dragostei curate si dumnezeiesti din tine!
    Nu oferi un boboc de trandafir sau de orhidee salbatica unui bou… care nu-l va aprecia decat cel mult ca furaj…

    Lumea are intr-adevar nevoie de dragoste, nu de surogate ieftine !

    In lumea asta TOPSY-TURVY (de-a-ndoaselea), este bine sa te inarmezi cu filozofia rabdarii, care te va maturiza pe deplin pentru clipa suprema de inflorescenta deplina !

    • „Nu oferi un boboc de trandafir sau de orhidee salbatica unui bou… care nu-l va aprecia decat cel mult ca furaj…”, mai bine de atat nici nu se putea spune!

      Foarte inteligenta comparatia! 🙂

  2. Dragoste si iar dragoste.. Stie cineva definitia exacta ? Nu cred.. fiecare vine cu o explicatie a lui..

    Pentru lumea din ziua de azi, nu pot decat sa citez ceva:

    „Am vazut de multe ori ca renuntam la ratiune
    Etichetam usor fara nici o mentiune
    Judecam oameni normali fara nici un pic de mila
    Superficiali de multe ori provocam sila
    In timp ce totul apune, soarele acum rasare
    Nu e loc de glume, avem buzunare goale
    – Am vazut un copil care avea in mana o floare
    Sa’i aduca fericirea a oferit’o mamei sale –
    Cati dintre voi mai stiu de sinceritate ?
    Cand iubiti sa mintiti, sa vorbiti pe la spate..
    Cati oare mai stiti ce inseamna sa iubesti ?
    Sa ai fluturi in stomac si sa simti ca te topesti..
    Cati oare mai stiu ce inseamna omenie ?
    Sange pt sange, aici e moarte pt moarte..
    Iubire sa gasim in alta parte nu aici
    Unde cei de langa noi se transforma’n inamici
    Sinceritate.. cuvant fara valoare
    Unde totul se rezuma la cat ai in buzunare”

    Cateodata esti visatoare Gabriela.. speri la o lume mai buna dar ea nu e.. Eu nu’s foarte optimist in privinta asta..

    Dar e si o parte optimista:
    „Am vazut ca ati vazut si voi ce am vazut si eu
    Chiar daca ne pierdem capul atunci cand dam de greu
    Sa nu uitam de omenie, suntem oameni si gresim
    Dar tre sa evoluam, sa iubim si sa simtïm”..

    Despre a fi optimist.. eu n-am o parere prea buna..

    Uneori optimismul e doar o cale spre dezamagire..

    (asta a zis-o si Mircea Badea parca 😆 dar oricum, vroiam sa „subliniez” ca e (cam) adevarata)

    • „Uneori optimismul e doar o cale spre dezamagire…”, sunt de acord, dar daca oricum vom fi dezamagiti in viata, de ce sa traim realizand acest lucru in fiecare moment? 🙂 Mai bine optimisti! 🙂

      Imi place Mircea Badea! E maestru in jocurile de cuvinte! 🙂 😆

      Multumesc pentru comment si pentru citat! 🙂

  3. Daca Twenty raspunde multelor intrebari apeland la versuri, eu las muzica, florile, sufletul, sa incerce sa raspunda…

    Cad frunzele…
    Atata melancolie pluteste in aer…

  4. Ce mult adevar ascund aceste cuvinte ale tale:

    „De ce pana si dragostea, care este un sentiment dumnezeiesc si nobil, poate fi tinut ascuns? Lumea are nevoie de dragoste! De ce atunci cand sentimentul este curat si adevarat, este inchis intr-un suflet care nici el nu poate fi plin de culoare deoarece sufoca dragostea?”

    Imi place in mod deosebit acest paragraf!

    NU PUTEM FI FERICITI FARA DRAGOSTE, DAR ADEVARATA, NU SUROGAT, cum spunea si Sibboleth. 🙂

  5. „De ce inceputul inceputului este mai lent decat inceputul sfarsitului?”

    Vezi ca afirmatia ta e relativa matematic si implicit subiectiva prin viziunea ta. Relativa e pt ca poate fi si invers. Mai rau poti incepe ceva foarte repede si sa termini tot atat de repede sau sa incepi lent si sa sfarsesti lent.

    Acu’ sa ma dau si eu critic viteaz nimicind cu parerea afirmatia:

    „De ce pana si dragostea, care este un sentiment dumnezeiesc si nobil, poate fi tinut ascuns? Lumea are nevoie de dragoste! De ce atunci cand sentimentul este curat si adevarat, este inchis intr-un suflet care nici el nu poate fi plin de culoare deoarece sufoca dragostea?
    Nu putem stii exact! Fiecare suntem pusi in circumstante diferite in care trebuie sa actionam diferit. Tot ce stiu este ca puterea se afla in sufletul nostru. Daca lasam rautatea sa se vada uneori, de ce nu am lasa si dragostea?”

    Raspunsul e simplu: Tre sa iubesti si cu capul nu numa cu inimioara, adica si cu ratiunea nu numai cu sentimentul

    • Un mesaj pentru s2rg0n: 😀

      Cand iubesti pe cineva sau ceva esti constient de acest lucru.
      Iubirea nu este un drog care sa provoace halucinatii si sa devii un om irational, ci este un sentiment nobil, dupa cum bine am spus.

      In dragoste este mai mult vorba despre alegerile pe care le faci. Este problema fiecarui om sa decida ce sau cine il completeaza.

      Trebuie sa intervina si ratiunea la un moment dat, dar sa nu controleze iubirea. Sentimentul va pierde din culoare. E ca si cand elimini sarea din mancare si aceasta ramane fara gust.

      Iubirea nu se traieste prin prisma ratiunii si a logicii umane. Dragostea nu se explica, ea se simte! 🙂

      Este omeneste sa iubesti din tot sufletul eliminand orice obstacol din cale. Nu vei intalni persoane care sa spuna ca traiesc iubirea judecand si analizand.

      😀 😀 😀

      Sunt de parere ca iubirea trebuie sa produca fericire si pace nu incordare si tensiune! 🙂

      Multumesc ca ti-ai facut de cunoscut punctul de vedere strict matematic :D, in teorema iubirii! 🙂

      • @G

        Sa nu crezi ca am cazut in extrema in sensul ca tre sa iubesti numai cu neuronul si nu cu tesutul miocardic. Subscriu „Trebuie sa intervina si ratiunea la un moment dat, dar sa nu controleze iubirea”, dar ideea e ca nici fara ratiune nu e bine. O data ce se epuizeaza sentimentul aidoma bulelelor din apa minerala, vei ramane cu apa statuta.
        Ce vreau sa zic ii ca o iubire fara cap sfarseste foarte repede.

        Eu dixit

  6. @ s2rg0n

    Daca la primul citat pe care l-ai analizat, matematic, 🙂 pot spune: „se poate si asa… ” , la cel de-al doilea citat luat de tine in discutie, chiar nu sunt de acord . 😦

    Nu cred ca ai inteles, poate nu ai citit suficient de atent, ce a scris Gabriela.

    Ce cred eu ca a vrut sa spuna :

    Sufletul care nu lasa dragostea sa fie eliberata inspre cel drag/draga, sau chiar la modul general, catre semeni, membri ai familiei, sufletul care are dragoste si nu o arata, ei bine, acel suflet sufera si el!
    Daca nu ne ferim sa aratam ca suntem nervosi, suparati, persifland uneori pe cei cu care relationam, ATUNCI DE CE NU AM ARATA SI CA-I IUBIM? DE CE DRAGOSTEA ADEVARATA NU O PREA ARATAM?

    Aici vreau sa raspund si eu.
    Cred ca exista teama de:
    – sentiment neimpartasit de celalalt/a, ceilalti,
    – de ce sa devin vulnerabil/a aratandu-mi sentimentele,
    – etc…
    Cred ca exista:
    – egoism,
    – egocentrism,
    – etc…

    Din cele scrise de Gabriela, nu reiese ca vorbeste despre dragostea sentiment, care nu are de-a face cu ratiunea!

    DRAGOSTEA ESTE SUFOCATA DE PREA MULTA RATIUNE!

    Si stai linistit, nu ai nimicit nimic cu parerea ta! 😉

    • @ Eli@

      „DRAGOSTEA ESTE SUFOCATA DE PREA MULTA RATIUNE!”

      M-ai inteles gresit. Citeste mai sus ce i-am scris Gabrielei

      • @ s2rg0n

        Eu nu am facut altceva decat sa-ti arat ca Gabriela nu a spus in articolul scris de ea, si nici nu a lasat sa se inteleaga, ca sustine DRAGOSTEA FARA RATIUNE. 😉

        Pe total cred ca toti spunem cam acelasi lucru, dar privit din unghiuri diferite.

        Dar atentie mare s2rg0n, cand iubesti, tu iubesti cu miocardul?
        Eu credeam ca sufletul este responsabil cu sentimentele! 😉

  7. WOW!

    Miroase a creier incins la aceasta dezbatere! 😀

    Fratilor, totul este simplu:

    CINE IUBESTE, SA ARATE ACEASTA, CINE NU, SA-NVETE SA IUBEASCA! 😉 😀

Lasă un răspuns

