„Ma silesc sa rad, ca sa nu fiu silit sa plang” ( Pierre Beaumarchais)


…………………………………………………………………………………..

Unul dintre lucrurile pe care le ador in viata mea este rasul (din cauza lipsei diacriticelor, sunt datoare sa explic faptul ca nu ma refer la rasul cu lama, ci cu gura 😀 :D).

Cele mai bune momente sunt acelea in care razi pana la lacrimi, acelea in care nu te mai poti opri din ras, acelea in care „nu te importa” faptul ca oamenii se holbeaza la tine si se intreaba ce ai. Sunt momente sublime, de care eu am grija sa am parte la fiecare minut.

Rasul este expresia bucuriei din suflet. Bucuria noastra depinde de noi si nu de altii.

Vara aceasta am realizat ca lipsa bucuriei din sufletul unui om, nu este din vina nimanui, ci este din vina persoanei respective. Si acum poate va ganditi: „Hai ca asta-i buna! Pai, asta-i cea mai mare tampenie pe care am auzit-o vreodata! Eu sunt vinovat ca altul ma calca pe nervi si eu imi pierd bucuria? Sau eu sunt vinovat ca mi-a murit cainele si ca sufar dupa el?”

Dragul meu cititor, tu esti cel mai vinovat. Sentimentele se pot controla. Ele se infiripa in sufletul tau in functie de spatiul pe care il pui la dispozitie pentru ca acestea sa se dezvolte si in functie de decizia ta de a le da voie sa intre in sufletul tau sau nu.

In primul rand trebuie sa ne dezobisnuim sa dam vina pe altii din cauza esecurilor noastre sau din cauza lipsurilor noastre. Nu spun ca intotdeauna noi suntem vinovati, dar in cazul acesta este o problema personala. Fiecare om isi gestioneaza bucuria. Este adevarat faptul ca mediul poate avea o influenta pozitiva/ negativa asupra bucuriei noastre, dar acest lucru nu este totul. Aici intervenim noi. Totul depinde de ceea ce lasam noi sa ne afecteze din exterior. Daca constientizam de dinainte ce impact ar putea avea o situatie neplacuta in viata noastra, am crea o bariera, nu-i asa? Da! Si bariera aceea ar fi locul unde s-ar sorta lucrurile care sunt benefice noua sau nu. Aici nu vorbesc de situatiile in care iti mor cei dragi, sau alte situatii care te privesc in mod personal si pe care nu poti sa le eviti, ci vorbesc de situatiile peste care poti trece. Bineinteles ca si in situatiile de suferinta maxima, poti sa controlezi durerea ce o simti. Eu am experimentat acest lucru atunci cand mi-a murit bunicul, dar aceasta este o alta poveste.

Atentie: Gasirea unei modalitati de a te proteja si de a-ti pastra bucuria, nu tine in nici un fel de egoism sau de nepasare. Dar cum toate lucrurile trebuie sa aiba o limita (aici excluzand rasul), nici acest lucru nu trebuie intins pana la extrema. Sentimentul de durere, face parte din structura noastra, dar trebuie controlat in asa fel incat sa nu ne copleseasca. Sincera sa fiu, nu am reusit intotdeauna acest lucru, dar se poate, prin exercitiu. 🙂

Asa ca „serviti” bucuria in orice moment al zilei, si cand credeti ca se poate faceti haz de necaz.

Meniul de bucurie contine urmatoarele:

1. Specialitatea zilei: Bucurie asezonata cu mult ras si cu o salata sanatoasa si bogata de glume bune ………………… pret: 0 lei

2. Bucurie la gratar, rumenita usor deasupra ………………pret: 0 lei

3. Bucurie pe frigarui, condimentata cu zambete de cea mai buna calitate
……………. pret: 0 lei

……meniul poate continua: alegerea este a voastra, pentru ca bucuria „se serveste” exact cum doriti voi si GRATIS!
( Gasiti voi un desert……….. 😀 )

Nu neaparat evenimentele grandioase sau lucrurile mari, aduc bucurie si nici banii! Bucurie aduce doar ceea ce vrei tu sa-ti aduca bucurie! Trebuie sa stii sa te bucuri! Asa vei stii sa fi tu o bucurie pentru altii!

In timp ce scriam mi-am adus aminte de niste exercitii de dictie funny, pe care le faceam cu ceva timp in urma la niste cursuri de teatru. Sunt foarte interesante si totodata sunt invitatia mea la o portie buna de ras: Enjoy!

PS: Ultimul exercitiu e cel mai greu! Va va lua ceva timp! 😀

* Boul breaz, bârlobreaz, lesne-a zice boul breaz, dar mai lesne-a dezbârlobrezi bârlobrezitura din boii bârlobrezenilor.

* O sapa lata, doua sape late şi-alte şapte sape late.

* Cupa cu capac.

* S-a suit capra pe piatră, piatra a crăpat in patru, crape capul caprei negre-n patru.

* Epopeea energicului etolian Eratostene era expusă esteţilor eleni, evidenţiindu-se erorile emise, eliminându-se egalmente ezitările, elaborându-se emoţii estetice.

* Prepeliţa pestriţă cu patrusprezece pui petstriţi. E pestriţă prepeliţa pestriţă, dar mai pestriţi sunt puii pestriţi ai prepeliţei pestriţe.

* Rege Paragarafaramus când te vei dezoriginaliza? Mă voi dezoriginaliza când cel mai original dintre originali se va dezoriginaliza, dar cum cel mai original dintre originali nu se va dezoriginaliza, nici eu, rege Paragarafaramus, nu ma voi dezoriginaliza.

* Surd si zălud, ma cufund in rotund, lac profound, dând sa prind intr-un nod, peste cod, insa cad, râd absurd, sunt si ud si sunt si nud. (exercitiu pentru pronuntarea clara a sfarsitului de cuvant)

* Sinucisul sinucigas asasin Silica Simionescu se suise singur, simandicos, sus pe scândura scariţei sa se sinucidă.

* Şapte şoareci şmecheri şi şase şobolani şireţi, şed şi-şi şoptesc şoptiri şoricăresti.

* Cosaşul Saşa când soseşte cât şase saşi saşul coseşte, căci insuşi Saşa-i sas cat şase şi-n sus şi-n jos la casa sa coseşte Saşa şi-n şosea. Căci şase case Saşa-si ştie: “Ce şansa!”, Saşa-şi zise sieşi.

Cu drag,
Gabriela

13 gânduri despre “„Ma silesc sa rad, ca sa nu fiu silit sa plang” ( Pierre Beaumarchais)

  1. Ai mare dreptate. Momentele in care razi din toata inima, in care nu iti mai pasa de nimic, te fac sa fii cel mai fericit om de pe lume. Amintirile cele mai frumoase le ai din acele momente.

  2. Da.. e frumos sa razi. Dar stii, mai sunt unii care au un ras cam enervant:)) sau unii care rad cam des, cam din orice, si aia la fel, devin enervanti.

    Mai e si partea cu zambitul.. dar sincer, eu nu suport nici rasul (fals, de fatada), nici zambetul fals.. Imi plac doar alea sincere, sa vina din suflet si cred ca toti ne dorim la fel)

  3. 1. M-ai uimit cu citatul cu care ti-ai inceput articolul!

    2. M-ai facut sa rad cu imaginea aceea cu zambet la maxim!

    3. M-ai binedispus cu optimismul tau!

    4. M-a incitat propunerea ta, referitoare la desert!
    Ma voi gandi si voi reveni cu o propunere! 😉

  4. Ups!
    Maine incepe scoala!
    Iti doresc sa incepi un nou an scolar, cu zambetul pe buze si sa-l termini tot asa! 😉
    MULT SUCCES!

  5. Bietul Charlott ! Cand ma gandesc la el cum pe la anul 1920 si ceva… in culmea comediei mute, se gadila la subtioara ca sa poata rade cu pofta si, ale carui hohote de ras se aud pana la noi in secolul XXI, mi se face rusine cum ca am cam uitat sa radem ! Probabil mai ranjim…

    Exista,pentru diferite circumstante, mai multe feluri de ras si toate confectionate din latex :
    1. Rasul englezesc sau american, cu dezgolirea gingiei de jos si care inseamna:”ferice de tine dar n-am ce-ti face…”
    2. Rasul cabalin, cu dezgolirea ambelor gingii, ceea ce inseamna ca individul a adulmecat ceva…
    3. Rasul stirb ( dar nu cu strungareata intre dinti…) ci rasul penibil al compromisului…
    4. Rasul prostesc sau in diagonala….
    5. Rasul cu gura de jur imprejur, prezidential sau Iliescian, al carui farmec inca mai cucereste multimea…

    Cat despre rasul sanatos, sincer si adevarat, acesta s-a cam pierdut in negura vremurilor… Totusi el mai exista !

  6. Desertul propus de mine este:

    – bucurie cu ravas 😉

    sau

    – ciocolata calda cu aroma de suras 🙂

    sau

    – 5 cupe de hohote-n cascada, cu sirop de ciocolata, capsuni sau artar, la alegere 😀

    POFTA BUNA!

  7. Buna.Sunt noua pe aici,de-abia azi ti-am descoperit blogul dar sunt fascinata de ce spui tu aici.Ai mare dreptate si m-am regasit total intr-o anumita privinta,atunci cand ai spus ca „Daca constientizam de dinainte ce impact ar putea avea o situatie neplacuta in viata noastra, am crea o bariera, nu-i asa? Da!”.Eu am creat bariera asta si nu nu stiu cum sa scap de ea. Oricum,felicitari pentru ce ai scris aici.

    • Buna, si tie! Nu stii cat de bucuroasa sunt ca iti face placere sa citesti ceea ce scriu! Esti o fire sensibila si as fi fericita sa stiu ca mai revii pe blog cu parerile tale! Multumesc pentru incurajari! 🙂 🙂 😀

Lasă un răspuns

