Cat de importante sunt regulile in viata noastra?

Am auzit de foarte multe ori expresia: „Regulile sunt facute ca sa fie incalcate”. Oare este adevarat? Se stie ca poporul roman a avut intotdeauna o inclinatie spre a incalca regulile, dar oare este normal? In primul rand as vrea sa facem deosebirea intre regulile absolut necesare si cele absurde.
Daca stam bine sa ne gandim, orice in lumea aceasta are o ordine, lasata de Dumnezeu. Fiecare are locul lui in lumea acesasta, de la cea mai mica particula de materie din Cosmos si pana la cea mai mare planeta, de la structura ADN-ului pana la formarea corpului uman etc. Toate se bazeaza pe etape, reguli si ordine. Regulile acestea sunt necesare si indispensabile. Dar oare regulile impuse de om sunt toate necesare?
In general, eu ca persoana, urasc regulile care imi sunt impuse si nu au nici un scop, nici o logica, care nu duc la nici un rezultat. Daca doriti sa aflati exemple de genul acesta, intrebati-va copiii sau copiii prietenilor vostri, si va vor putea spune destule din invatamant. Este universul regulilor absurde! 🙂
De exemplu: In liceu, scrie mare, negru pe alb, pe usa toaletei: „Atentie, nu fumati! Spatiu dotat cu senzori de fum!”. La ce foloseste aceasta atentionare, daca in curte, elevii fumeaza in fata camerelor de luat vederi? Ce-l mai intereseaza pe elev daca incepe sa piuie alarma in baie sau il vad camerele de filmat? Oricum nimeni nu-l urmareste decat teoretic. La inceput le-a fost putin teama elevilor de aceste videocams, dar acum, parca nici nu exista.
Exemplul 2: In aeroportul Schiphol din Amsterdam: Ma duc sa-mi cumpar o apa plata si ceva de mancat. Domnisoara de la casa imi spune: „Va rog sa-mi prezentati biletul de zbor!”. Ma uit putin cam nedumerita la ea si ii dau biletul. Stiam ca trebuie sa inregistreze cumparaturile facute, pe numarul biletului meu, dar asta doar daca doream sa iau mancarea la bordul avionului, iar eu nu i-am spus asa ceva, pentru ca in 8 ore cat am stat in Amsterdam, o sticla de apa plata de 1L se termina rapid. In fine, platesc. O intreb: „Nu va suparati, dar era necesar sa inregistrati cumparatura mea daca nu iau nimic la bordul avionului?”, la care ea imi raspunde: „In mod normal nu era necesar, dar aceasta este politica aeroportului nostru!”.
Exemplul 3: Aici in Vancouver. Ma duc la shopping intr-un magazin faimos prin zona – H&M -, si imi iau o tona de haine sa le probez. Era si matusa mea cu mine. Cabinele de proba erau imense. Puteau sta si 3 oameni inauntru fara sa fie inghesuiti. Matusa mea, vrea sa vina cu mine in cabina sa isi bea cafeaua de la Starbucks si totodata sa vada si ea daca ce imi cumpara arata bine pe mine, sa-mi mai dea un sfat etc. Un tinerel care era „in charge” pe acolo, ii spune matusii mele: „Ne pare rau, nu puteti intra amandoua in cabina. Trebuie sa stati la 5 metri de usa cabinei, ca in caz de incendiu, nepoata dumneavoastra sa poata iesi repede si sa nu arda de vie. Aceasta este politica magazinului nostru”. Eu am izbucnit in ras. De abia m-am oprit. Pai si daca eu vreau sa ard de vie? Frate, imi asum riscul. Si-acum sa fim obiectivi: de cate ori s-a intamplat sa explodeze o cabina de proba? Lumea putea merge inainte si fara regula aceasta. I-am zis matusii mele: „Hai macar sa dam foc la ceva pe aici, ca sa poata spune si cei care au debitat aceasta prostie, ca „regula” se aplica!”. Problema care m-a intrigat cel mai mult a fost faptul ca in circulatia rutiera, multe accidente grave, pe care le-am vazut eu cu ochii mei, s-au produs din cauza ca soferii nu s-au asigurat (prima regula pe care o inveti cand iei lectii de condus), iar lor le pasa sa nu le explodeze cabina de proba si sa nu ardem noi de vii. Sa fim seriosi, e de-a dreptul hilar. 🙂 🙂 🙂
Si acum gata cu exemplele! De obicei, mie, cand mi se pare ca o regula e absurda, ma impotrivesc sa o respect sau fac tot posibilul sa o schimb.
Acum e momentul sa va spuneti si voi parerea. Dati si voi exemple de situatii din acestea in care ati fost pusi, ca sa radem si noi putin de incompetenta unora.
In rest, profitati de orice secunda a vietii voastre si absorbiti tot ce este mai bun din lumea aceasta (daca mai exista asa ceva cu adevarat, sau este doar o falsa impresie!).
Cu drag,
Gabriela
23 de gânduri despre “Cat de importante sunt regulile in viata noastra?

  1. Hei, m-am intors! Super tare postul! Esti super desteapta! Sa-ti dau si eu un exemplu de regula absurda? Ok! Eram in clasa a 7-a si m-am dus la olimpiada de matematica! Am trecut de etapa pe judet, cum stiu ca si tu ai trecut, intr-a 7-a, la olimpiada de romana. Aveam medie pentru olimpiada pe tara, exact ca si tine, si doar pentru faptul ca regula spune ca numai dintr-a 8-a poti merge pe tara, a trebuit sa ma opresc! Aiurea! Asta chiar ca e o regula stupida! Chiar daca acusi termin liceul, tot imi apare in minte ca o experienta neplacuta. Numai bine, ca intr-a 8-a, cand am vrut sa ma duc iar la olimpiada, au intervenit niste probleme personale si n-am mai putut. 😦

    PS: Tu ce mai zici? Pe la ce concursuri ai mai fost? TELL ME ABOUT YOU! 🙂

    • Hmm…
      Da, cam asa se intampla…voi aveti dreptate!
      Unele reguli frang multe zboruri, dezamagesc, genereaza frustrari.
      In cazul tau, cat si al Gabrielei, asa inteleg ca s-a intamplat, tu cu olimpiada la matematica, Gabriela cu olimpiada la romana.
      Va incurajez sa nu priviti in urma fetelor!
      Sunt si reguli bune, care prin existenta lor te ajuta sa eviti sa faci greseli in viata.
      Nu se stie , poate candva veti ajunge voi sa faceti pentru altii anumite reguli, pe care bineinteles, veti astepta sa nu le incalce nimeni. 🙂

  2. Vai tuh Gabi, de cand nu ne-am mai vazut….de cand am avut examen la teatru! Ce mai faci? Scrii posturi? Stii cati oameni ar avea nevoie de sfatul tau si poate cauta mult dupa el si nu-l gasesc? Stiu ca tu scrii si poezii si proza! Sfatul meu: Nu te lasa niciodata de nimic de ce esti capabila sa faci perfect! Voi mai reveni sigur si cu alte commenturi, dar acum am intrat rapid and I gotta go! Bye! Keep up the good work! 🙂

  3. 🙂 IMI PLACE GABRIELA CA AI SURPRINS UN ASPECT IMPORTANT AL PROBLEMEI, IN CE PRIVESTE EXISTENTA SI RESPECTAREA ANUMITOR REGULI, SI ANUME CA DACA DE LA MACROCOSMOS LA MICROCOSMOS, TOTUL FUNCTIONEAZA DUPA REGULI PRECISE SI NOI, OAMENII, TREBUIE SA NE DESFASURAM VIATA DUPA ANUMITE REGULI, PENTRU A NU DEVENI TOTUL UN HAOS 😦 CHIAR DACA UNEORI NU NE PLACE 😦

  4. Hey, Bee! How’s goin’? Yeah, you’re an amazing girl, did you know that?! Thank you for being the way you are!
    Hector 😉

  5. Buna Gabriela! Nu ne-am mai vazut de un secol! Ce faci? Iti construiesti cariera de scriitor? Supper…voi mai spune si altora despre tine! Te pup duuuuuuulceeee!

    Uite cateva poze care cred eu ca te reprezinta:

    Esti si rea si buna, si inteligenta si misterioasa, si jucausa. Combinatia perfecta! Iar daca o fata iti spune asta, inseamna ca asa este! 🙂

    What else? Are you waiting for your http://yumajaycees.org/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/Cowboy-and-Sunset-Print-C10054615.jpg 🙂

  6. Σκέφτομαι ότι έπεσα ερωτευμένος με σας και το ύφος σας. Είστε ένα από ένα είδος. You’ σχετικά με έναν σε ένα εκατομμύριο! Πραγματικά…:)

    • Sunt convinsa ca ai scris ceva frumos, dar…WHAT? I don’t speak turkish or greek, or whatever this language is! :))….Thanks anyway!

  7. Reguli? Pfoai….numai cand aud prima silaba din cuvant ma enervez….ce reguli?…..mai lasati-ma cu regulile….

  8. Pai bai, epava (Caderea bastiliei), daca n-ar exista reguli, tu ai fi iesit cu 3 ochi si 4 limbi, pentru ca s-ar fi incurcat cromozomii si gena ta ar fi fost una mutanta, dar cum REGULILE BUNE CONTEAZA, ai iesit normal, sau cel putin asa sper, ca dupa cum i-ai scris lui Gabee, esti palalila! 🙂
    Si inca ceva, invata sa citesti cu atentie…

  9. Frate dar cate commenturi iti vin mai Gabi, mai! De abia ti-ai deschis blogul si deja toti, hop pe el! 🙂 🙂 🙂 🙂

  10. Am citit un comment destul de dur mai sus care lua in calcul inexistenta regulilor in formarea genei. In cazul acesta, Gabriela, ai fi iesit mutanta…Dar mai e ceva! Nu ai fi singura ci am fi iesit toti mutanti pentru ca nu ar exista reguli in dezvoltarea genei pentru nimeni. Practic daca ne-am afla cu totii in aceasta situatie nici nu ne-am mai putea numii mutanti.

    Oricum Gabriela nu la genul acesta de reguli te-ai referit ci la regulile ce au fost impuse de oameni. Oricare dintre noi s-a izbit de multe ori de interdictii aberante. Spre exemplu o lege absurda mi se pare a fi cea care interzice comercializarea tigarilor si alcoolului catre minori, deoarece, cine vrea sa consume alcool va consuma sau cei fumatori vor fuma, metode pentru procurarea acestora se gasesc. Intotdeauna este mai usor sa interzici, pur si simplu, cuiva o anumita actiune decat sa-i schimbi mentalitatea catre o gandire inteleapta.

    Imi plac temele pe care le pui in discutie. Tine-o tot asa!

    Cu stima,
    Gabi 🙂

    • Draga Gabi, mesajul lui Alexx nu era pentru mine, ci era pentru cel cu numele „Caderea Bastiliei”, care a spus ca regulile il enerveaza, so, chiar n-ai inteles bine! Alexx imi este un bun prieten, care nu are de ce sa imi spuna „epava”. Tocmai ieri vorbeam cu el pe messenger despre supranumitul „Caderea Bastiliei” si despre faptul ca ii va lasa un comment destul de dur, cum ai spus si tu. Eeeeh, a fost o greseala din partea ta! In rest, merci de aprecieri! 🙂

  11. Bine i-ai zis lui Gabi, mai Gabee. El a crezut ca despre tine vorbea Alexx in mesajul precedent, cand de fapt acesta a scris in paranteza ca mesajul este dedicat lui „Caderea bastiliei”. Doamne, cum sa fii asa? ……duuuh…:)…..
    In rest, despre tine, nu pot spune nimic de rau! Esti o fata super! I a.D.o.R.e u! 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

  12. regulile au frumusetea lor. desigur, cele care duc la un rezultat. cum ai spus si tu, Dumnezeu a lasat totul intr-o anumita ordine. natura isi are cursul pe care, oricat de mult ar vrea omul sa il schimbe nu poate. pana la urma va iesi rau, si se va indrepta pe parcurs, ajungand tot la ce a fost inainte. si noi suntem o creatie a naturii pana la urma.

    omului ii place sa sfideze lucrurile, sa nu devina plictisitor (si cred ca lumea e de acord cand spun ca daca toti am urma toate regulile mai mult sau mai putin bune ale societatii am ajunge identici- amuzant sa gandesti asa cand in natura nu exista nici 2 picaturi de roua la fel).

    nu imi aduc aminte de reguli stupide acum, desi stiu ca exista multe. la noi in tara este exemplul perfect, chiar daca nu numai aici e asa.

    imi place cum scrii:D am uitat o perioada sa intru pe blog si azi mi-am amintit

    • Iti multumeesc pentru aprecieri si pentru comment! Mi-a facut placere sa citesc ce mi-ai scris. Pentru mine, blogul inseamna locul unde scriu ceea ce gandesc si as vrea sa stie si altii.
      Sunt de acord cu tine referitor la faptul ca oamenii au tendinta de a sfida regulile si uneori chiar cauta sa le sfideze cu orice pret, ca sa nu devina plictisitori, cum ai zis tu, dar ce nu stiu acesti oameni este faptul ca nu trebuie sa renunti la reguli ca sa fi original. Cand nu mai exista reguli in viata ta, nu mai existi tu, ca persoana cu un caracter puternic, si astfel, ceea ce cauti, nu mai este originalitatea, ci goana dupa vant.

      Cu drag,
      Gabriela

      • Multi gonesc dupa vant in zilele de azi. Nu exista o ‘educatie pentru reguli’. Cel mai simplu exemplu ar fi acesta: mereu cand iesim din tara observam ca nu exista gunoaie pe jos. De ce? Pentru ca sta in natura oamenilor sa nu arunce lucrurile pe jos. Noi mai avem de invatat.

Lasă un răspuns

